نیلوگراف

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
logo
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMS-HS 28)

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMSHS 28) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMSHS 28) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پرسشنامه انگیزش تحصیلی ACADEMIC MOTIVATION SCALE (AMS-HS 28)

 

این مقیاس بر مبنای نظریه ی خود -تعیین کنندگی طراحی شده و حاوی ۲۸ سئوال پنج گزینه ای بر اساس مقیاس لیکرت (با نمره دهی یک تا پنج از کاملا" مخالفم تا کاملا" موافقم) می باشد.

بعد از تاًیید روایی محتوا و بومی شدن توسط متخصصان، پایایی آن به روش بازآزمایی به فاصله دو هفته (71/0r=) و ثبات درونی با محاسبه آلفای کرونباخ (88/0) نیز مورد تاًیید قرار گرفت. (2).

مقیاس دارای سه نوع مؤلفه، شامل مؤلفه های انگیزش درونی (با ۱۲ گویه) (گویه های: ?????????????????????????? مؤلفه های انگیزش بیرونی (با ۱۲ گویه) ( گویه های: ?????????????????????????) و مؤلفه های بی انگیزگی (با چهار گویه) ( گویه های 5، 12، 19، 26) بود.

 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

28

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


تاريخ : شنبه 23 آذر 1398 ساعت: 13:22
برچسب‌ها : پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMS,HS 28) ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 165

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت­های تعاونی شهرستان کرمان با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده­ها (DEA)

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت­های تعاونی شهرستان کرمان با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده­ها (DEA)


مشخصات فایل

تعداد صفحات26
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیعلوم انسانی


توضیحات کامل

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت­های تعاونی شهرستان کرمان با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده­ها (DEA) دارای 26صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

جزئیات::

بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق ) :

اهمیت و ضرورت:

سوابق مربوط ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق ) :

پژوهش های داخلی:

پژوهش های خارجی:

فرضیه ها ( هر فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شده است .) :

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :

اهداف تحقیق ( شامل اهداف علمی1 ، کاربردی 2 و ضرورت های 3 خاص انجا تحقیق ):

هدف کاربردی بیان نام بهره وران ( اعم از مؤسسات آموزشی و اجرایی و غیره ):

جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق :

نوع روش تحقیق:

انواع متغیرها (وابسته - مستقل و...):

جامعه، نمونه و روش نمونه گیری:

ابزار پژوهش (شرح کامل پرسشنامه ها و پکیج ها) :

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

مقدمه

امروزه به دلیل پیچیدگی های فزاینده محیطی، محدودیت منابع و امکانات تولید و رشد سریع هزینه ها موضوع افزایش کارایی و بهره وری کلیه مؤسسات، کانون توجه مدیران قرار داده و ضرورت کاربرد اصول علمی و مدیریتی را در این بخش توجیه می کند. یکی از مهم ترین این اصول اندازه گیری کارایی است. ارزیابی عملکرد و متعاقب آن رتبه بندی واحدهای سازمانی به صورت روش های سنتی با استفاده از نسبت های مالی و شاخص های مالی رایج صورت می­پذیرد که این امر مسئله ارزیابی عملکرد را به چالش واداشته است.تحلیل پوششی داده­ها تکنیکی است که از کلیه مشاهدات گردآوری شده برای اندازه­گیری کارایی استفاده می­کند در واقع این روش با استفاده همزمان از چندین ورودی و چندین خروجی برخلاف روش­های سنتی هر کدام از مشاهدات را در مقایسه مرز کارا بهینه می­کند(مهرگان، 1383).

بنابراین در تحقیق حاضر، با هدف بررسی و شناخت مدل تحلیل پوششی داده ها و ارزیابی کارایی و بهره­وری شرکت های تعاونی با استفاده از مدل تحلیل مذکور، پس از مرور ادبیات موضوعی مربوط از میان جامعه آماری کل شرکت های تعاونی، تعداد 21 شرکت ناهمگن در شرکت های تعاونی که دارای صورت حساب (ترازنامه) و صورت سود و زیان از تاریخ 1/1/90به مدت دو سال لغایت 29/12/91 انتخاب شدند. سپس با جمع آوری اطلاعات لازم، ارزیابی کارایی و بهره وری شرکت های تعاونی و رتبه بندی آنها پرداخته شد و در پایان نیز پیشنهاداتی برای مدیران ارائه شد.

رتبه بندی شرکت ها نقاط ضعف و قدرت شرکت ها و همچنین فرصت ها و خطرات سرمایه گذاری در آنها را به خوبی مشخص می کند. روش های نوین در برآورده کردن کارایی ما را متوجه روشی نو با رویکردی جامع به نام تحلیل پوششی داده ها (DEA) معطوف می دارد.

در این فصل پس از ارائه مقدمه، به بیان مسئله تحقیق و همچنین اهمیت و ضرورت تحقیق پرداخته می شود. همچنین اهداف تحقیق ، سؤالات (فرضیات) اصلی و فرعی، مدل مفهومی تحقیق، قلمرو تحقیق شامل قلمرو موضوعی و زمانی و مکانی و در نهایت واژه های کلیدی تحقیق ارائه شده است.

 

بیان مسأله

ارزیابی عملکرد سازمان­ها و شرکت­ها از موضوعاتی است که مدیران و محققین توجه زیادی به آن داشته­اند و تاکنون در این زمینه، مقالات زیادی منتشر شده است. وجود و یا عدم وجود نظام ارزیابی عملکرد کارآمد ، با حیات و مرگ سازمان رابطه­ای مستقیم دارد. تعاونی­ها سازمان­هایی هستند که باید مستقلاً و به دور از حمایت و نظارت دولت تشکیل شده و به کار خود ادامه می­دهدو یا اینکه لازم است زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند. اما این حمایتها دائمی نبوده صرفاً تا زمانی که دولت­ها بر تصمیم خود اصرار داشته باشند تا به اهداف سیاسی و اقتصادی نایل شوند پابرجا بوده است. بر پایه فلسفه تعاون ایجاد و گسترش تعاونی­ها صرفاً بایستی توسط مردم صورت گیرد یعنی اعضاء به حیات خود تداوم بخشند.هر شرکت تعاونی متعهد به ارائه خدمات به اعضاء مربوط می­باشند در این راستا شناسایی شاخص­های مؤثر بر عملکردها و اندازه­گیری کارایی هر یک از شرکت­ها و شناخت نقاط قوت و ضعف آنها در اهمیت بالایی برخوردار است.

تحلیل پوششی داده ها (DEA) روشی برای مقایسه و ارزیابی کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیرنده ایست که هر یک دارای چندین ورودی و خروجی مشابه هستند، مانند مدارس، دانشگاه ها، بانک ها و غیره (Kleine,2001).در این تحقیق با استفاده از ابزار تحلیل پوششی داده­ها به ارزیابی عملکرد و تعیین کارایی و رتبه­بندی چندین شرکت موجود در تعاونی خواهیم پرداخت.

چالش اصلی این تحقیق تعیین نقاط قوت و ضعف شرکت­های مورد نظر با استفاده از پارامترهای موجود در ترازنامه و تعیین منابعی که موجودی ناکارامدی شرکت­های ناکارا می­گردد و همچنین اتخاذ تصمیمات و ارائه راهکارها برای قرار گرفتن شرکت­های ناکارا در مرز کارایی و یا افزایش رتبه آنها در رتبه­بندی تحقیق حاضر می­باشد.

در این راستا مسئله اصلی تحقیق عبارتست از:وضعیت عملکردی شرکت­های تعاونی شهرستان کرمان از حیث کارامدی چگونه است؟

اساس کار ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان کرمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) است، تحلیل پوششی داده ها یک تکنیک غیرپارامتری برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از واحدهای تصمیم گیری متجانس است. عبارت نسبی به این دلیل است که کارایی، نتیجه مقایسه واحدهای تصمیم گیرنده با یکدیگر است. از انواع مدل هایی که برای تحلیل مفهوم کارایی و به منظور ارزیابی کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیرنده در تحلیل پوششی داده ها مورد استفاده قرار می گیرند. می توان به مدل های CCR (چارنز، کوپر و رودز (1978))، BCC (بنکر، چارنز و کوپر (1984))، مدل جمعی، مدل اندرسن پیترسن (1993) و مدل SBM (تون (1999)) اشاره نمود که در تحقیق حاضر پس از جمع آوری شاخص ها و تعریف واحدهای تصمیم گیری، مدل مناسب انتخاب شده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


تاريخ : شنبه 16 آذر 1398 ساعت: 14:19
برچسب‌ها : پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت­های تعاونی شهرستان کرمان با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده­ها (DEA),

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 162

دانلود تحقیق آشنایی با سیستم عامل گنو/لینوکس

تکنولوزی کامپیوتر سیستم عامل گنو لینوکس ویژگی های سیستم عامل گنو لینوکس توزیع های مختلف گنو لینوکس

دانلود دانلود تحقیق آشنایی با سیستم عامل گنو/لینوکس

تکنولوزی کامپیوتر
سیستم عامل گنو لینوکس
ویژگی های سیستم عامل گنو لینوکس
توزیع های مختلف گنو لینوکس
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
حجم فایل45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل13

 

مقدمه:

کامپیوتر بدون نرم‌افزارهایش چیزی جز قطعات خشک و بی مصرف نیست. اما به همراه نرم‌افزار قادر خواهد بود کارهای زیادی همچون ذخیره و بازیابی اطلاعات، پخش چند رسانه‌ای و مطالعه بر روی اینترنت و برقراری ارتباط بین چند کامپیوتر را انجام دهد. و یا در بسیاری از کاربردهای بسیار حیاتیِ بشر مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی نرم‌افزارهای کامپیوتر را می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد

    برنامه‌های کاربردی که کارهای مورد نیاز کاربران را انجام می دهند.
    نرم‌افزارها‌ی سیستمی که وظیفه کنترل و مدیریت خود کامپیوتر را بر عهده دارند.

سیستم عامل (Operating System)، اساسی‌ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و زمینه‌ای فراهم می سازد که برنامه‌های کاربردی بتوانند بر روی آن نوشته شوند.

 

تاریخچه گنو/لینوکس

سیستم عامل لینوکس تحت مجوز GNU/GPL اجازه‌ی انتشار یافت و پس از آن  لینوکس ۱٫۰ منتشر شد. در سال ۱۹۹۴ شرکت Red Hat به وسیله باب یانگ (Bob Young) و مارک اوینگ (Marc Ewing) تاسیس شد و یک سال بعد GNU/Linux و سایر نرم‌افزارهای آزاد آن در اینترنت انتشار یافتند.

 

این سیستم عامل که امروز بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد از خانوده یونیکس (شبه یونیکس) به شمار می‌رود و از کلیه ویژگی‌های آن بهره می‌برد.

سال‌ها قبل با وجود افزایش تولیدات سخت افزاری، مشکل بزرگی بر سر راه کاربران رایانه وجود داشت و آن وجود نداشتن سیستم‌های عامل مختلف، برای انتخاب و استفاده بود. رایانه‌های ساخته شده به وسیله شرکت اپل با سیستم عامل انحصاریشان گزینه‌ی مناسبی بودند؛ اما قیمت بالا، آنها را از دسترس بیشتر افراد دور می ساخت. یونیکس، دیگر انتخاب موجود، با کد اصلی محافظت شده آن قدر گران قیمت بود که جز چند دانشگاه و آزمایشگاه، دیگران امکان استفاده از آن را نداشتند.

در این هنگام DOS به دلیل مسائل تجاری به تمام نقاط دنیا راه یافته بود و تنها انتخاب باقی مانده برای کاربران به شمار می رفت. در کشور خودمان هم شاهد آن هستیم که هنوز بسیاری از سیستم های اداری از نرم افزار های تحت DOS استفاده می‌کنند.

با معرفی سیتم عامل MINIX ، که برای پردازنده های سری ۸۰۸۶ طراحی شده بود، دنیای سیستم عامل وارد فصل جدیدی شد. کد اصلی این سیستم عامل در دسترس عموم قرار داشت و برای نخستین  بار یک کاربر می‌توانست ضمن مطالعه کدهای سیستم عامل، در آنها تغییر ایجاد کند.

در سال ۱۹۸۴ ، ریچارد استالمن، بنیان‌گزار پروژه‌ی GNU کار روی یک سیستم عامل با کد منبع باز را شروع کرد. GNU یک پروژه آزاد بود که هر کس می توانست آن را کپی کند یا آن را گسترش دهد. استالمن برای رشد و توسعه این پروژه، بزرگترین مجموعه کامپایلر های GNU را تالیف کرد. کار این سری نرم افزارها، ترجمه‌ی برنامه‌های نوشته شده به وسیله‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی برای استفاده در سیستم‌عامل GNU بود. علاوه بر این، ابزارهای برنامه‌نویسی قدرتمند دیگری نظیر GDBH و Emacs نیز به وسیله‌ی او نوشته شد. در سال ۱۹۹۱، با ساخته شدن هسته لینوکس توسط لینوس توروالدز، این پروژه به ثمر نشست و یک سیستم عامل آزاد پا به عرصه وجود گذاشت و در سراسر دنیا گسترش یافت.

 

و در ادامه داریم:

ویژگی های سیستم عامل گنو/لینوکس

توزیع‌های مختلف گنو/لینوکس

توزیع (Distro) های گنو/لینوکس

فایل‌سیستم در گنو/لینوکس

برخی از دستورات مهم خط فرمان

 

 

فایل ورد 13 صفحه

دانلود دانلود تحقیق آشنایی با سیستم عامل گنو/لینوکس


تاريخ : دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت: 13:17
برچسب‌ها : دانلود تحقیق آشنایی با سیستم عامل گنو,لینوکس,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 176

پاورپوینت کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی

پاورپوینت کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی در 312 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات312
حجم1615 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیجامعه شناسی


توضیحات کامل

پاورپوینت کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی در 312 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

فصل 1: جامعه شناسی

تعريف جامعه شناسی

اهميت و فايده جامعه شناسي

فايده بررسي جامعه شناختي

اهداف عمده‌ي جامعه شناسي

منابع جامعه شناسي

منابع جامعه شناسي

جامعه شناسي به عنوان يك علم

دلايل دقت پائين جامعه شناسي

دلايل دقت پائين جامعه شناسي

ويژگي‌هاي روش علمي در جامعه شناسي

ويژگي‌هاي روش علمي جامعه‌شناسي

تحول تاريخي جامعه شناسي

فصل 2: پژوهش جامعه شناختی و روشهای تخصصی آن

فنون پژوهش جامعه‌‌‌‌شناسي

آزمايش

شيوه انتخاب گروه كنترل و آزمايش

بررسي مشاهده‌اي

نمونه گيري

عوامل زمانی تحقيق

اعتبار و پايايی

دشواري‌هاي تحقيق جامعه شناختي

جامعه شناسی ناب

فصل 3: فرهنگ

سه شيوه بنيادي ارتباط

هنجارهاي فرهنگي

صورت‌هاي هنجارهاي فرهنگي

مجموعه فرهنگي

يكپارچگي فرهنگي

قوم‌پرستي

واپسماندگي فرهنگي

دگرگونی اجتماعی

عوامل مؤثر بر دگرگوني

نسبيت فرهنگي

فصل 4: منزلت و نقش

منزلت و نقش

شيوه‌هاي ايفاي نقش

فشار نقش

تعارض نقش

انتظارات متناقض از فرد (در يك نقش)

نقش نمايشي

فصل 5: اجتماعی شدن و شخصيت

اجتماعي شدن

نظريه «خود آيينه سان» کولی

نظريه ديگری تعميم يافته

عوامل عمده اجتماعی شدن

فصل 6: گروههای اجتماعی

گروه

سه گونه بنيادی گروه

فاصله اجتماعی

مفاهيم گمانيشافت و گزلشافت

چهار مسئله عمده‌ای که گروه‌ها با آن روبرو می‌شوند

گونه رهبری

سبک رهبری

فصل 7: نهادهای اجتماعی

ويژگيهای نهادها

کارکردهای بنيادی نهادها

ويژگی‌های عام نهادها

فصل 8: خانواده

خانواده

خويشاوندی

دلايل سست تر شدن پيوندهاي خانواده گسترده

طلاق

دگرگوني در ساختار خانواده

فصل 9: نظارت اجتماعی

ساختار هنجارمند

فصل 10: رفتار انحراف آميز

انحراف

تبيين‌های انحراف

چهار نوع رفتار انحراف آميز مرتون

فصل 11: طبقات اجتماعی

شاخص طبقه اجتماعي

روشهاي بررسي قشر بندي

سبك زندگي

بخت هاي زندگي

ديدگاه مارکس

فصل 12: تحرک اجتماعی

عوامل دخيل در تحرك اجتماعي

فصل 13: جمعيت و بوم شناسی

جمعيت شناسی

اميــد زندگي

نظريه‌گذار جمعيت

فراگرد گذار جمعيت شناختي

فصل 14: اجتماع روستايي واجتماع شهری

نظريه مناطق هم مرکز

نظريه بخش های متحدالمرکز

پنج فراگرد عمده بوم شناختي

فراگرد بوم شناختی

فصل 15: رفتار جمعي

ويژگي رفتار جمعي ازديدگاه اسملسر

عوامل سلب هويت فردي و خويشتن‌داري از اعضاي يک جمعيت:

انواع جماعت

فصل 16: روابط نژادی وقومی

تصورات قالبي

پيشداوري

روش‌هاي اعمال تبعيض

روش‌هاي جذب اقليت‌ها

واكنش‌هاي گروه اقليت

واكنش‌هاي گروه اقليت در برابر چيرگي و تبعيض

فصل 17: سازمان های رسمي

ديوان‌سالاري

ويژگي‌هاي سازمان‌هاي رسمي

واكنش‌هاي فردي در برابر ديوان‌سالاري

فصل 18: قدرت اجتماعی

قدرت شخصی

قدرت اجتماعی

منابع قدرت

شكل‌هاي اقتدار

راه‌هاي تشخيص قدرت

فصل 19: جنبشهای اجتماعی

ویژگیهای جنبشهای اجتماعی

مراحل جنبش‌هاي اجتماعي

فصل 20: دگرگونی اجتماعی و فرهنگی

دگرگوني اجتماعي

عوامل مؤثر در دگرگوني‌هاي اجتماعي و فرهنگي

راه‌هاي مطرح شدن دگرگوني در جامعه

مطرح شدن دگرگونی

برنامه ريزي اجتماعي

 

توضیحات

کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی از جمله منابع مهم درسی رشته های علوم اجتماعی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کل این کتاب می باشد که مشتمل بر 20 فصل و در حجم 312 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


تاريخ : چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت: 13:43
برچسب‌ها : پاورپوینت کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 168

دانلود پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

رفتار قاطعانه ابراز وجود سبک های پاسخ دهی موانع شناختی جرأت‌مندی فنون ابراز وجود

دانلود دانلود پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

رفتار قاطعانه ابراز وجود
سبک های پاسخ دهی
موانع شناختی جرات مندی
فنون ابراز وجود
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلppt
حجم فایل2163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل42

 تعریف رفتار جرأت‌مندانه

رفتار جرات‌مندانه عبارت است از بیان مناسب هر احساسی غیر از اضطراب (ولپه،1973).

رفتار جرات‌مندانه یك  رفتار بین فردی است كه شامل ابراز صادقانه و نسبتاً رك افكار و احساسات می‌باشد، به نحوی كه از نظر اجتماعی مناسب بوده و احساسات و آسایش دیگران نیز در آن مد نظرباشد (مسترز و ریم).

به طور كلی جرات‌مندی را می‌توان توانایی ابراز صادقانه نظرات، احساسات و نگرش‌ها بدون احساس اضطراب دانست. جرات‌مندی همچنین شامل دفاع فرد از حقوق خود می‌باشد، به شكلی كه حقوق دیگران پایمال نشود.

 
 
سبک های پاسخ دهی متداول
روانشناسان شیوه‏های رفتاری انسانها را در یك تقسیم بندی كلی به سه دسته تقسیم كرده‏اند: سبك پاسخی منفعلانه؛ سبك پاسخی پرخاشگرانه، سبك پاسخی قاطعانه
 
 

در شیوه رفتاری منفعلانه شخص قادر به ابراز وجود نیست و با اتخاذ روشی منفعلانه به دیگران اجازه می‏دهد براحتی حقوق و احساسات او را نادیده گرفته و زیر پا بگذارند. چنین شخصی در ظاهر فردی متواضع، صبور، از خود گذشته و مهربان قلمداد می‏گردد اما وی در باطن همیشه از اینكه توسط دیگران سوء استفاده شده و حقوقش پایمال می‏گردد ناراحت می‏باشد.

 سرگردانی، از این شاخه به آن شاخه پریدن، عذر خواهی مكرر و نامناسب، صدایی آرام و لرزان، خیلی زود حرف خود را پس گرفتن،  نگاههای سرگردان، این پا آن پا كردن از خصوصیات این افراد است. 

وقتی دیگران درخواستی را مطرح می‏كنند، این افراد معمولاً با جملاتی از قبیل ”هر طور كه صلاح می‏دانید“ ”برایم فرقی نمی‏كند“ ”هرچی كه شما بگویید و... جواب می‏دهند.

  در شیوه پرخاشگرانه، شخص پرخاشگر حقوق دیگران را نادیده می‏گیرد و شروع به تهدید آنها می‏نماید. افراد پرخاشگر دانسته یا نادانسته از دیگران سوء استفاده می‏كنند. طرز تكلم و شیوه سخن گفتن آنها طوری است كه در دیگران احساس حقارت، جهل و نادانی، خشم، احساس گناه و تقصیر ... تولید می‏كند. این افراد در واقع از طریق ایجاد یك حالت عاطفی ناخوشایند مثل خشم، غم و احساس گناه در دیگران زمینه را برای سوء استفاده فراهم می‏كنند. با صدای بلند و ناهنجار صحبت كردن، طعنه یا نیش زبان زدن به دیگران، ایجاد ناامیدی و دلسردی در دیگران، استفاده فراوان از بیانات ارزشگذارانه (شما باید.... شما نباید....) برچسب زدن به دیگران، اظهارنظرهای نژاد پرستانه، تحقیر قومیتها، ملیتها، جنسیت... از ویژگی‏های افراد پرخاشگر است.

 
گاهی تركیبی از انفعال و پرخاشگری در كنار هم مشاهده می‏گردد كه در این صورت شخص بصورت غیرمستقیم به دیگران پرخاشگری می‏كند. این افراد كسانی هستند كه عواطف ناخوشایندی از قبیل خشم و خصومت را تجربه می‏كنند ولی چون از طرفی قدرت بیان این عواطف را ندارند و از طرف دیگر قادر به تحمل آن نیستند، بنابراین با توسل به شیوه‏های غیر مستقیم و انحرافی خشم خود را خالی می‏كنند. این الگو بدترین سبك ارتباطی را تشكیل می‏دهد چون كسی كه آماج خشم این افراد قرار می‏گیرد نمی‏داند بخاطر چه تقصیری و توسط چه كسی آماج خشم و پرخاشگری قرار گرفته است. منفی گرایی یك شیوه معمول این افراد است. اخم كردن، باجگیری هیجانی (مثلاً از طریق گریه دیگری را تسلیم كردن) پیدا كردن یك سپر بالا و خالی كردن خشم خود به آن، آسیب زدن به اشیاء مثلاً سوزاندن لباس یا پنچر كردن ماشین و... از الگوهای معمول ارتباطی این افراد است.
 
 
و در ادامه داریم:
 
 
مشكلات ناشی از جرأت‌مند نبودن
 
موانع شناختی جرأت‌مندی

فنون ابراز وجود

 گفتن " توصیه‌هایی برای " نه‌

عوارض ابراز وجود

 

 

فایل پاورپوینت 42 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود


تاريخ : دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت: 15:48
برچسب‌ها : دانلود پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 149

بانک تحقیق های دانشجوئی برای دروس عمومی

این یک فایل فشرده است که حدود 40 تحقیق دانشجویی در حوزه دروس عمومی اخلاق معارف و انقلاب اسلامی،تاریخ اسلام و ادبیات و تاریخ ایران در آن قرار دارند

دانلود بانک تحقیق های دانشجوئی برای دروس عمومی

دانلود مقاله تحقیق دانشجوئی
دروس عمومی اخلاق اسلامی
انقلاب اسلامی
تاریخ اسلام
معارف
اندیشه اسلامی
تاریخ ادبیات
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلdocx
حجم فایل3055 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل55

این یک فایل فشرده است که  حاوی  حدود 40 فایل به شرح ذیل و به صورت یکجاست.

فایل های محتوی آن مربوط به تحقیق های دانشجوئی و دانش آموزشی برای دروس  عمومی و در حوزه های اخلاق اسلامی ، تاریخ اسلام ، انقلاب اسلامی ، معارف و اندیشه اسلامی و  تاریخ ایران و ادبیات می باشد

با خرید این فایل فشرده با قیمتی مناسب  می توانید تعداد زیادی موضوع تحقیق را یکجا داشته باشید و به انتخاب خود آنچه را که به کارتان می آید را استفاده بفرمایید. فایل ها درون این فایل فشرده همگی در فرمت  WORD هستند و تعداد صفحاتشان جلوی آنها نوشته شده است و شما می توانید به دلخواه خود  آنها را ویرایش  نمایید .

لیست فایل های موجود در این بسته :

ü      تحقیق های مناسب برای دروس اخلاق اسلامی:

اخلاق تعلیم و تربیت  10 صفحه

اخلاق و  آداب و وظایف معلم و شاگرد در تعالیم اسلامی   192 صفحه

آداب سفر در اسلام و کلام بزرگان دین  22 صفحه

آداب غذا خوردن در اسلام و کلام بزرگان دین  21 صفحه

آداب معاشرت درقرآن  15 صفحه

تعریف  دروغ و اقسام آن و نگاه  دینی به آن  28 صفحه

تواضع و فروتنی در اسلام  49 صفحه

حجاب و عفاف   16 صفحه

اختلافات زناشویی و زدن  14 صفحه

خانواده و تجمل گرایى   9 صفحه

مقدمات سیر و سلوك  10 صفحه

نقش زن و شوهر در آرامش خانواده  از نگاه  اسلام  12 صفحه

وظیفه انسان نسبت به خدا و والدین  10 صفحه

 

ü      تحقیق  های مناسب برای دروس تاریخ اسلام

ام البنین(س)  11 صفحه

تحلیل ارتجاع و رویگردانی  از مبانی اصیل  در  نهضت پیامبر اسلام (ص)   29 صفحه

جنگ جمل   12 صفحه

عمرو عاص  7 صفحه

 

ü      تحقیق های مناسب برای دروس انقلاب اسلامی:

چگونگی رخداد انقلاب اسلامی  21 صفحه

روند تاریخى انقلاب اسلامى  7 صفحه

علل سیاسى - مذهبى وقوع انقلاب اسلامى  69 صفحه

نقش زنان   در پیروزى انقلاب اسلامى به روایت امام خمینى (ره) 11 صفحه

ü      تحقیق های مناسب برای دروس معارف و اندیشه اسلامی :

 ارتداد در اسلام  15 صفحه

ازدواج از دیدگاه آسیب شناسی اجتماعی اسلام 4 صفحه

ازدواج, خانواده و زندگى 12 صفحه

امر به معروف و نهى از منكر یا نظارت همگانى 10 صفحه

بلاهاى طبیعى، زیان‏هاى روحى و آزمایش الهى  9 صفحه

بلـوغ دختران از نظر شرع  37 صفحه

بهداشت و تنظیم خانواده در اسلام  15 صفحه

پدرتبارى در جامعه اسلامى  20 صفحه

تحلیل ارتجاع و رویگردانی  از مبانی اصیل  در  نهضت پیامبر اسلام (ص)  29 صفحه

تزكیه در قرآن  9 صفحه

جوانان در ارتباط با قرآن   9 صفحه

حجاب و عفاف   19 صفحه

زن در اندیشه اجتماعى امام خمینى  58 صفحه

زن و جامعه در نگرش استاد مطهرى  29 صفحه

مقدمات سیر و سلوك  10 صفحه

وظیفه انسان نسبت به خدا و والدین  10 صفحه

 

 

ü      تحقیق های مناسب برای دروس ادبیات و تاریخ :

ابن سینا 53  صفحه

احمد شاملو 13 صفحه

احمد شاه مسعود 12 صفحه

ادبیات حماسی 6 صفحه

ایران در جنگ جهانی اول 16 صفحه

تمدن ایران 43 صفحه

حافظ  44 صفحه

نگاهی تاریخی به ملی شدن صنعت نفت 8 صفحه

دانلود بانک تحقیق های دانشجوئی برای دروس عمومی


تاريخ : يکشنبه 3 آذر 1398 ساعت: 12:36
برچسب‌ها : بانک تحقیق های دانشجوئی برای دروس عمومی,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 124

مقاله عمران ISI2004ترجمه شده با عنوان پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه

این مقاله از مقالات معتبر ISIمی باشد که به طور کامل و در13صفحه به صورت روان ترجمه شده است

دانلود مقاله عمران ISI2004ترجمه شده با عنوان پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه

مقاله عمران
ترجمه روان
دسته بندیعمران
فرمت فایلzip
حجم فایل443 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل13

 

Response of fixed offshore platforms to wave and current loading
including soil– structure interaction

Response of fixed offshore platforms to wave and current loadingincluding soil– structure interaction

 

پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه

Abstract

Fixed offshore platforms supported by pile foundations are required to resist dynamic lateral loading due to wave forces. The response of a

jacket offshore tower is affected by the flexibility and nonlinear behaviour of the supporting piles. For offshore towers supported by clusters

of piles, the response to environmental loads is strongly affected by the pile–soil– pile interaction. In the present study, the response of fixed

offshore platforms supported by clusters of piles is investigated. The soil resistance to the pile movement is modelled using dynamicp–y

curves andt–zcurves to account for soil nonlinearity and energy dissipation through radiation damping. The load transfer curves for a single

pile have been modified to account for the group effect. The wave forces on the tower members and the tower response are calculated in the

time domain using a finite element package (ASAS). Several parameters affecting the dynamic characteristics of the platform and the

platform response have been investigated.

 

q2004 Elsevier Ltd. All rights reserved

چکیده

سکوهای دریایی ثابت که با پایه های ستونی (  پیل ) پشتیبانی می شوند برای مقاوت به نیروی جانبی دینامیک ناشی از نیروهای امواج مورد نیاز هستند . پاسخ یک برج دریایی پوشش دار ناشی از انعطاف پذیری و وضعیت غیر خطی پیل های تکیه گاه ( پشتیبان ) تحت تاثیر قرار می گیرد . برای برج های دریایی که توسط دسته ای از پیل ها ( ستون ها ) پشتیبانی می شوند ، پاسخ به نیروهای محیطی به شدت ناشی از تعامل پیل – خاک – پیل تحت تاثیر قرار می گیرد . در مطالعه ی حاضر ، پاسخ سکوهای دریایی ثابت که توسط دسته هایی از ( خوشه هایی از ) پیل ها مورد پشتیبانی قرار می گیرند ، بررسی شد ، مقاومت خاک نسبت به جابجایی پیل با استفاده از منحنی های دینامیک p – y  و  t – z  مدلسازی شد تا وضعیت غیر خطی بودن خاک و پراکندگی انرژی از طریق استهلاک تشعشع نیز در نظر گرفته شوند . منحنی های انتقال نیرو برای یک پیل واحد تغییر داده شدند تا تاثیر کلی در نظر گرفته شود . نیروهای موج وارد بر اعضای برج و پاسخ برج در حوزه زمانی با استفاده از بسته ی نرم افزاری المان محدود ( ASAS  ) محاسبه شدند.  چندین پارامتر تاثیر گذار بر ویژگی های سکو و پاسخ سکو مورد بررسی قرار گرفتند 

دانلود مقاله عمران ISI2004ترجمه شده با عنوان پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 16:26
برچسب‌ها : مقاله عمران ISI2004ترجمه شده با عنوان پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج, ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 159

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات54
حجم83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منابع

 

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:43
برچسب‌ها : پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی),

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 150

تأثیر اندازه تخم مرغ روی حرارت تولیدی و انتقال انرژی از تخم مرغ به جوجه ها

تخم مرغهای کوچک (گرم 120156) و بزرگ(11070) را در شرایط یکسان در دمای 837 درجه سانتی گراد خوابانده و سعی گردید که درجه حرارت پوسته تخم مرغ ثابت بماند ماده خشک، خاکستر، پروتئین، مقدار چربی در آلبو من، زرده ، لاشه بدون زرده (YFB) وبقایای زرده(RY) مقدار کربو هیدرات و میزان کالری آنها مورد محاسبه قرار گرفت

دانلود تأثیر اندازه تخم مرغ روی حرارت تولیدی و انتقال انرژی از تخم مرغ به جوجه ها

تخم مرغهای نطفه دار و انکوباسیون
حرارت تولیدی Heat production
تقسیم و توزیع انرژی از زمان ترانسفر تا هچ
درجه حرارت انکوباسیون و حرارت تولیدی
دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
حجم فایل143 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل20

چکیده:

 

تخم مرغهای کوچک (گرم 12/01/56) و بزرگ(11/070) را در شرایط یکسان در دمای 8/37 درجه سانتی گراد خوابانده و سعی گردید که درجه حرارت پوسته تخم مرغ ثابت بماند. ماده خشک، خاکستر، پروتئین، مقدار چربی در آلبو من، زرده ، لاشه بدون زرده (YFB) وبقایای زرده(RY)  مقدار کربو هیدرات و میزان کالری آنها مورد محاسبه قرار گرفت.

 

برای داشتن دمای یکسان روی پوسته تخم مرغ ها در هر گروه ، بعد از 15 روزگی، میزان حرارت تولیدی تخم مرغ های درشت در مایسه با تخم مرغهای کوچک بیشتر بوده و دمای ماشین را در این گروه پایین تر تنظیم می کنیم. نتایج مصرف مواد مغذی نشان داد که میزان چربی بالا و مقدار پروتئین کمتر در بقایای کیسه زرده در جوجه های هچ شده از تخم مرغهای کوچک است. کسر تنفسی (RQ) در تخم مرغهای کوچک و بزرگ یکسان بوده و میزان انتقال انرژی از تخم مرغ به لاشه بدون زرده(YFB) در هر دو دسته از تخم مرغها یکسان است. نتایج نشان می دهد که وزن کیسه زرده در جوجه های حاصل از تخم مرغهای درشت در مقایسه با تخم مرغهای کوچک نسبتاً بالاتر است.

دانلود تأثیر اندازه تخم مرغ روی حرارت تولیدی و انتقال انرژی از تخم مرغ به جوجه ها


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:33
برچسب‌ها : تأثیر اندازه تخم مرغ روی حرارت تولیدی و انتقال انرژی از تخم مرغ به جوجه ها ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 142

بررسی تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری

طی چند دهه گذشته تنش های پسماند در ظروف فشار دار و كاربردهای ساختمانی و خطوط انتقال گاز و نفت و در ساختارها و قطعات فلزی و مورد توجه قرار گرفته است از سوی پیشرفت هایی كه امروز در ارزیابی یكپارچه ساختارها و ساختمانها در ارتباط با قطعات جوش صورت پذیرفته است خواستار اطلاعات دقیق تری دربارة حالت تنش پسماند می باشد تنش های پسماند در اثر عدم هماهنگی در

دانلود بررسی تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری

بررسی تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری
المان محدود
آنالیز عددی
تنش پسماند جوشكاری
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
حجم فایل1528 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل43

 

عنوان تحقیق :

تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری

 

مقدمه

طی چند دهه گذشته تنش های پسماند در ظروف فشار دار و كاربردهای ساختمانی و خطوط انتقال گاز و نفت و در ساختارها و قطعات فلزی و ... مورد توجه قرار گرفته است. از سوی پیشرفت هایی كه امروز در ارزیابی یكپارچه ساختارها و ساختمانها در ارتباط با قطعات جوش صورت پذیرفته است. خواستار اطلاعات دقیق تری دربارة حالت تنش پسماند می باشد. تنش های پسماند در اثر عدم هماهنگی در شكل طبیعی بین نواحی مختلف در یك قطعه حاصل می شود به خصوص در جوشكاری تنش های پسماند مورد توجه قرار می گیرند. تنش های پسماند می توانند بسته به علامت، اندازه و توزیع شان با توجه به تنش های اعمالی، تعیین كننده باشند.

ارزیابی تنش پسماند یك ابزار مهمی نیز برای كنترل فرآیند، كنترل كیفی، ارزیابی طراحی و آنالیز نقص می باشد. چون این تنش ها می توانند پیامدهای مهمی روی عمكلرد اجزاء و قطعات مهندسی داشته باشند و همچنین تأثیر زیادی روی خوردگی، مقاومت شكست، خزش و ... دارا می‌باشند. لذا كاهش و كم كردن این تنش ها مطلوب می باشد. از این رو تنش های پسماند در اتصالات جوشكاری شده عمدتاً توسط عملیات حرارتی یا توسط تنش مكانیكی كاهش می یابد.

- روش های متفاوتی برای اندازه گیری یا تخمین تنش پسماند براساس اندازه گیری دقیق یا با استفاده از تكنیك های عددی وجود دارد. اندازه گیریها می توانند از نوع مخرب مانند (سوراخكاری)  یا غیر مخرب مانند اشعه x، یا تفرق نوترونی و فراصوتی باشند. و تفرق نوترونی اساساً یك تكنیك برجسته برای پی بردن به تنش پسماند به صورت غیر مخرب در درون قطعات مهندسی در سه بعد و در حجم های كوچك می باشد.

در این پروژه به تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری فولاد می پردازیم.

- جوشكاری ذاتاً باعث بروز تولید ترك هایی در محل جوش می شوند، اندازه و محل این تركها را می توان به عنوان یك معیار در تعیین عمر جوشكاری مورد استفاده قرار داد. تنش هایی كه می توانند باعث رشد ترك خوردگی شوند به تنش های بیرونی محدود نمی شوند. به عنوان نمونه می توان گفت كه تنش های پسماند در داخل و اطراف ناحیه جوش به عنوان یك پیامد از فرآیند جوش، تولید می شود. بنابراین این موضوع برای دانستن اندازه و علامت تنش پمساند در ناحیه جوش مهم خواهد بود. و این بحث خصوصاً در جوشهای با مقطع ضخیم كه دارای یك تنش 3 بعدی است جالب توجه می باشد. در اینجا به بحث در مورد استفاده از اسكن كردن كششی نوترونی برای فراهم آوردن اسكن های 3 بعدی ضخیم مربوط به نمونه های فولادی جوشكاری شده و جوشكاری نشده خواهیم پرداخت.

- دراین پروژه به بررسی تنش پسماند در لوله های فولادی 9Cr-1Mo اشاره خواهد شد كه جوشكاری مربوط به این فولادها در صنایع نفت و برق كاربرد گسترده ای دارند. از سویی در فرآیندهای تولید مانند جوشكاری تنش پسماند می تواند منجر به شكست در قططعات فولادی شود. لذا برای بهبود میزان سختی و برای حذف تنش پسماند بعد از جوشكاری ، جوشكاری فولاد Cr-Mo بایستی تحت عملیات حرارتی پس از جوشكاری قرار بگیرد. جوشكاری ذوبی یك فرآیند اتصالی است كه در ساخت كشتی، پل های فولادی، مخازن فشار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت این جوشكاری به عنوان یك فرآیند اتصال دهنده عبارتست از : كاری زیاد اتصال ، انعطاف پذیری و هزینه كم تولید. جوشكاری ذوبی هرچند دارای ویژگی های زیادی در صنعت است اما می تواند خواص مواد را تغییر داده و باعث خمش، انقباض و تنش پسماند در اتصال شود. لذا یك عملیات حرارتی پس از جوش به طور گسترده برای كاهش تنش پسماند ناشی از جوشكاری توصیه می شود. از سویی تنش های پسماند تأثیر بسزایی بر روی تعیین شكل جوش، استحكام خستگی، تافنس شكست و... دارند بنابراین ارزیابی و درك تنش های پسماند ناشی از جوشكاری مهم می باشد.

روش های زیادی برای ارزیابی توزی تنش پسماند وجود دارد. روش های آزمایشی شامل پراش اشعه x ،تحلیل فراصوتی، ایجاد سوراخ و برش است. روش های عددی كه تحلیل های مفصل‌تری از تنش های پسماند ناشی از جوشكاری را ارائه می كند. در طول سه دهه گذشته به علت پیشرفت رایانه ها، تكنیك های عددی گسترش قابل توجهی یافته است. در این پروژه  به بررسی تنش های پسماند پس از جوشكاری و پس از یك عملیات حرارتی، پس از جوش به وسیله روش المان محدود اشاره خواهد شد.

از طرفی افزایش احتمال شكست و كاهش استحكام در قطعات دو اثری اند كه تنش های پسماند باعث بروز آنها می شوند. لذا به منظور ایجاد یك طراحی مطمئن، ما بایستی یك روش مناسبی را پیدا كنیم كه به واسطه آن بتوان به پیش بینی های مربوط به اندازه و توزیع تنش پسماند دسترسی پیدا كرد. یك استفاده گسترده از پیش بینی تنش پسماند در جوشكاری، روش المان محدود می باشد. اگرچه پیش بینی تنش های پسماند حین جوشكاری، با استفاده از روش المان محدود می تواند یك روش اقتصادی و دقیق تری نسبت به روش های آزمایشی مانند پراش نوترونی، اشعه x و تحلیل فراصوتی باشد ولی پیچیدگی هایی هم در هنگام شبیه سازی فرآیند جوشكاری با استفاده از روش المان محدود وجود دارد. برای مثال روش های ابعادی دو بعدی (2D) و سه بعدی (3D) روش‌هایی‌اند كه برای رسیدن به دقت مطلوب بایستی مورد استفاده قرار گیرند و این پروژه به بحث و بررسی در مورد آنها خواهیم پرداخت.

- مواد فلزی هنگام جوشكاری با مواد مشابه و غیرمشابه می توانند باعث ایجاد تنش پسماند گردند. گسترش این نوع از تنش داخلی اغلب می تواند تحت تأثیر كشش دائمی غیرسازگاری حاصل از عملكردهای مكانیكی و حرارتی مربوط به جوشكاری و تغییر شكل پلاستیكی واقع گردد. چنین عملكردهایی می تواند منجر به شكل گیری عیب های شبكه ای شامل جابجایی و حفره سازی شوند. چون تكنیك PAS (یك روش غیرمخرب برای تعیین عیوب در فلزات و آلیاژها می باشد.) ثابت كرده است كه قادر است، تنش های پسماند را در نورد كاری سرد تعیین كند و به صورت پلاستیكی فولادهای ضد زنگ مارتنزیتی را تغییر شكل دهد. لذا در اینجا از تكنیك PAS برای مشخص كردن تنش های پسماند در نمونه های جوشكاری شده شامل فولادهای ضد زنگ مارتنزیتی و یا آستینیتی استفاده شده است. در اینجا به مشخص كردن تنش پسماند در نمونه های جوشكاری در فولادهای آلیاژی از نوع L304 و 823- EP توسط تكنیك PAS پرداخته خواهد شد، جوشكاری تلاطمی اصطكاكی، یك متود اتصال جامد است به همراه 5 فاز عملیات كه در كل فرآیند صورت می گیرد. دوره غوطه وری، دوره ته نشینی ، دوره جوشكاری ثابت، دوره ته نشینی ثانویه و دوره رهایی. این تكنیك اتصال فلز از جوشكاری اصطكاكی منشاء می گیرد. از آنجایی كه بالاتری دما در فرآیند (FSW) كمتر از دمای ذوب ماده در قطعه كار می باشد. لذا بزرگترین مزیت این روش : تعیین میكروساختارهای نرم بدون شكاف یا تغییر شكل كم و بدون كاهش عناصر آلیاژی می باشد. هر چند FSW یك تكنولوژی جدید جوشكاری می باشد اما در جوامع آكادمیك و صنعتی برای اغلب آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی ها نشان می دهد كه فرآیند FSW در آلیاژهای آلومینیوم جوشكاریهایی با كیفیت بالا و هزینه پایین را تأیید می كند در نتیجه بهترین عملكرد ساختاری یك دیگر از مزایای این روش می باشد. كه در این پروژه به بررسی تعیین عددی تنش پسماند در جوشكاری FSW (جوشكاری تلاطمی اصطكاكی)و استفاده از مدل سه بعدی پرداخته می شود و هم چنین شبیه سازی عددی دمای اتصال و تحلیل ترمو، مكانیكی غیر خطی سه بعدی با آنالیز المان محدود و تحلیل تنش پسماند در جوشكاری (FSW) را مورد مطالعه قرار می دهد.

- تنش های پسماند در ساختارها و قطعات فلزی یك پیامد طبیعی از تكنولوژی تولید مانند : قالب گیری، نورد جوشكاری و ... می باشند. تنش پسماند تنش در ماده بدون هیچ گونه بارگذاری حرارتی یا مكانیكی بیرونی می باشد و حوزه های تنش پسماند همواره در یك قطعه یا ساختار می‌باشد.

سطح تنش پسماند داخلی در ورقه فولادی نورد گرم شده اخیراً به عنوان یك پارامتر كیفی مهم، تشخیص داده شده است. اگر این مورد، دقت نشود مشكلاتی را به واسطه دانستیه گرادیان ، مربوط به تنش پسماند ایجاد می كند، برای مثال، برشهای طولی به صورت منحنی در آمده و شكل‌های برش تغییر می كند و جوش ها تغییر شكل می یابند. حتی كم شدن مقاومت به خوردگی در لوله های جوشكاری شده، تحت اثر تنش پسماند در ورقه فولادی می‌باشند. كه این موارد در این پروژه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در طول زمان جوشكاری غالباً تنش های پسماند منجر به ایجاد خساراتی در قطعه می شوند كه این امر باعث بروز مشكلاتی در تجهیزات نیروگاهی می شود از آن جمله به ترك خوردگی ناشی از خوردگی تنشی (SCC) می توان اشاره كرد. به منظور جلوگیری از خوردگی SCC در فولاد ضد زنگ، توجه به خواص ماده و تنش پسماند در جوشكاری ضروری می باشد. علاوه بر این توجه بیشتر به ماده و محیط یك ارزیابی مؤثر از تنش پسماند در جوشكاری را ضروری می كند. در حالت كلی، حوزه تنش پسماند جوش به چندین عامل اصلی شامل، خواص ماده، ابعاد ساختاری و شرایط محدود كننده بیرونی و پارامترهای فرآیند جوشكاری مانند حرارت ورودی تعداد پاس های جوش، توالی جوشكاری، درجه حرارت پیش گرم و درجه حرارت بین پاس جوش بستگی دارد هنگامی كه یك مدل عددی برای پیش بینی دقیق تنش پسماند جوش استفاده می شود، درجه حرارت و یا رفتار مكانیكی مانند كار سختی بایستی به دقت محاسبه شود. روش المان محدود (FEM) یك ابزار آنالیز عددی قوی مفید می باشد. از این روش می توان برای شبیه سازی درجه حرارت جوش، تنش پسماند و تغییر شكل جوش، بهره برد.

در این پروژه ما از هر دو آنالیز عددی و تجربی برای تحقیق در مورد درجه حرارت و توزیع تنش پسماند جوش در لوله هایی از جنس فولاد ضد زنگ با دیواره ای با ضخامت متوسط، استفاده می نماییم. در ابتدا آزمایش هایی برای مشخص كردن تنش پسماند در لوله فولادی ضد زنگ304 SuS  انجام می شود و سپس تحلیل المان محدود دو بعدی برای شبیه سازی درجه حرارت و تنش پسماند انجام خواهد گرفت و در نهایت تأثیر استحكام نهایی فلز جوش روی تنش پسماند توسط شبیه سازی عددی انجام خواهد شد.

از جمله روش های كاهش تنش پسماند كوبیدن لیزری می باشد. اصولاً كوبكاری لیزری یك تكنیك عملیات سطحی است كه از لحاظ مكانیكی فعالیتی دو طرفه محسوب می شود. انرژی مربوط به كوبكاری لیزری یك پالسی خیلی بزرگتر از ساچمه پاشی می باشد. این تكنیك به عنوان یك روش جلوگیری در برابر ترك خوردگی و خوردگی تنشی (SCC) در نیروگاهها می باشد. در این پروژه اصول مربوط به  كوبكاری لیزری كه باعث بهبود اثرات تنش پسماند در هنگام بكارگیری كوبكاری لیزری برای ایجاد محدوده های جوش و اتصالات جوشكاری شده می شود پرداخته خواهد شد و در پایان روش هایی برای كاهش تنش پسماند در جوشكاری پیشنهاد می شود.

 

عنوان : پیش بینی تنش پسماند جوشكاری در لولة فولادی 9Cr-1Mo اصلاح شده با جوشكاری لب به لب با چند پاس با توجه به اثرات انتقال فازی

 چكیده :

هدف از این مقاله تحقیق تأثیر انتقال فازی حالت جامد روی ارزیابی توزیع های تنش پسماند در لوله های فولادی 9Cr-1Mo اصلاح شده با جوشكاری لب به لب می باشد. یك مدل المان محدود پلاستیكی الاستیكی حرارتی كه در انتقال فاز متالوگرافیكی به كار می آید ، ایجاد شده بود . اثرات روی تنش آنالیز عددی تحقیق شده بودند . اثرات روی تنش پسماند جوشكاری مربوط به تغییرات حجمی و تغییرات استحكام نهایی برای انتقال مارتنزیتی – استنیتی توسط آنالیز عددی  تحقیق شده بودند. نتایج شبیه سازی شده نشان می دهند كه تغییرات حجمی و تغییر استحكام نهایی بواسطة انتقال مارتنزیتی روی تنش پسماند جوشكاری – تأثیر داشته است . شكل دهنده نه تنها باعث تغییر اندازة تنش پسماند می شود ، بلكه علامت مربوط به تنش پسماند را در ناحیه جوش مشخص می كند . در حالت هایی كه تغییرات حجمی بواسطه انتقال فازی در نظر گرفته می شود ، نتایج شبیه سازی شده در حالت كلی در یك توافق و هم سوئی خوبی با اندازاه گیریهای تجربی قرار دارند.

 لغات كلیدی : المان محدود ، آنالیز عددی ، تنش پسماند جوشكاری ، انتقال فازی ، جوشكاری با چند پاس .

 

1-  مقدمه :

 جوشكاری مربوط به فولادهای Cr-Mo یك نقش خیلی حیاتی را در صنایع نفت و برق ، بازی می كند. بنابراین جوشكاری و عملیات حرارتی ، پس از جوشكاری (PWHT) مربوط به فولادهای Cr-Mo به صورت خیلی گسترده در چند سال اخیر مورد مطالعه قرار گرفته اند . فرآیندهای تولید همانند جوشكاری ، تنش های پسماند  ناخواسته كه گاهگاهی مشاهده می شوند ، منجر به یك شكست شكننده ، تردی هیدروژنی (HE) و یك انحراف از عمر خستگی می شود . در حالت كلی، برای بهبود میزان سختی و برای حذف تنش پسماند بعد از جوشكاری ، جوشكاری فولاد ، Cr-Mo بایستی تحت عملیات حرارتی پس از جوشكاری قرار بگیرد .

 فولاد ضد زنگ 9Cr-1Mo اصلاح شده ، یك مادة‌ساختاری نسبتاً‌جدیدی است كه در اصل برای مولدهای ( ژنراتورهای ) بخار در صنعت تولید برق و هسته ای پیشرفته ، ایجاد شده بود .

چون فولاد 9Cr-Mo اصلاح شده دارای یك  استحكام خزشی بالا می باشد ، حتی در درجه حرارت بالا ، به یك درجه حرارت نسبتاً بالایی برای حذف تنش پسماند جوشكاری توسط(PWHT) نیاز دارد. بنابراین ، برای طبقه بندی معیار برای شرایط PWHT مناسب  لازم است تا تنش پسماند جوشكاری به صورت دقیق پیش بینی شود . بهر حال ، روی مفهوم تنش پسماند جوشكاری در فولادهای 9Cr-1Mo، در حال حاضر مطالب اندكی را می توان پیدا نمود . در این مطالعه هدف پیش بینی تنش پسماند جوشكاری در لوله فولادی 9Cr-1Mo اصلاح شده توسط آنالیز عددی می باشد در موارد مربوط به فولادها، این نكته قابل تشخیص می باشد كه انتقال فازی می تواند به صورت قابل توجهی روی توسعه تنش های پسماند تأثیر بگذارد .

به منظور پیش بینی دقیق تنش پسماند جوشكاری ، فاكتور متالوژیكی بایستی به حساب بیاید ؛ یك تعداد از مدل های عددی برای پیش بینی تنش پسماند جوشكاری با توجه با انتقال متالوژیكی ، ایجاد شده اند . در كار حاضر ،هدف ما تمركز روی پیش بینی تنش های پسماند جوشكاری در جوش‌های لب به لب ، با چند پاس برای  لوله فولادی 9Cr-1Mo با در نظر گرفتن  اثرات انتقال فازی حالت جامد ، می باشد . بر اساس نتایج مربوط به تحقیقات گذشته ، یك مدل  المان محدود پلاستیكی الاستیكی حرارتی به حساب آمده برای انتقال های فاز متالوژیكی ، ایجاد شده بود. اثرات مربوط به تغییرات  حجمی و تغییر استحكام نهایی به واسطه انتقال مارتنزیتی – استینیتی روی تنش های پسماند جوشكاری توسط آنالیزهای عددی تحقیق شده بودند . تجربیاتی نیز برای تأیید اثرات مربوط به مدل عددی پیشنهاد شده انجام شدند.

 

فرآیند تجربی :

 ماده استفاده شده در این مطالعه ، لوله های فولادی 9Cr-1Mo با قطر بیرونی 318.5mm، ضخامت 21.4mm و طول 1900mm  بود ، تركیبات شیمیائی مربوط به فلز پایه و فلز جوش و وضعیت علمیات حرارتی مربوط به فلز پایه در جدول 1 نشان داده شده اند . لوله فولادی 9Cr-1Mo اصلاح شده در 1040ºCبه حالت نرمال در آمده بود و در درجه حرارتی كه پایین تر از 730ºc نمی باشد، تحت عملیات حرارتی قرار گرفتند . لوله توسط یك روش جوشكاری چند پاسه، جوشكاری شد . توالی (‌ترتیب ) پاس جوشكاری و جزئیات ابعادی مربوط به شیار در شكل 1 آمده اند. دو پاس نخستین توسط جوشكاری  قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ (GTAW) با استفاده از سیم TGS-9Cb به عنوان یك فلز پر كننده اجراء شدند.

باقیماندة پاس های جوش با استفاده از جوشكاری قوس فلزی تحت پوشش گاز (GMAW) و سیم MGS-9Cb به عنوان یك فلز پر كننده ، انجام شدند. گاز محافظ، Ar-5%Co2 بود شرایط جوشكاری برای هر پاس در جدول 2 نشان داده شده اند .

بعد از تكمیل جوشكاری، مقیاس كرنشی با سه محور با طول 1mm برای اندازه گیری كشش های آزاد شده در جهت  محیطی و جهت محوری روی سطوح بیرونی و  درونی كه زاویه محیطی º180 بود، استفاده شدند.

 شكل 2- محل های مربوط به اندازه گیریهای كششی روی سطوح داخلی و بیرونی لوله جوشكاری شده را نشان میدهد . با استفاده از كشش های آزاد شده ،  تنش های پسماند جوشكاری رامی توان محاسبه نمود.

 

[ جدول 1- تركیب شیمیایی ( درصد جرمی ) مربوط به فلز پایه و فلز جوش و وضعیت عملیات حرارتی مربوط به فلز پایه ]

 

[ شكل 1- جزئیات ابعادی مربوط به شیارها و محل های مربوط به پاس جوش ].

 

3-مدل سازی  المان محدود :

جوشكاری ذوبی یك پدیدة خیلی پیچیده ای است كه شامل انتقال حرارت ، انتقال جرم ، واكنش متالوژیكی ، شكست المانی ، تغییر ساختار میكروسكوپی ، ارزیابی خواص مكانیكی و... می باشد.

رویكردهای عددی پیچیده برای مدلسازی به صورت دقیق در فرآیند جوشكاری لازم و ضروری می‌باشد .

بهرحال ، برای تصاحب همه ویژگی ها ، نتیجه به دست آمده در یك مدل همیشه به صورت حقیقی حل نخواهد شد. . برخی از این فاكتورها ممكن نیست به صورت قابل توجهی روی محاسبات تنش پسماند تأثیر بگذارندو آنها شبیه سازی را به صورت قابل توجهی پیچیده می كند . بنابراین ، فرضیه های ساده سازی بایستی برای پایه گذاری یك مدل المان محدود دقیق و مؤثر به صورت منطقی ، مورد استفاده قرار گیرد .

 در این مطالعه ، توزیع تنش پسماند توسط یك فرمول المان محدود ترمومكانیكی غیر متصل با استفاده از كد ABAQUS شبیه سازی شده بود .  در آنالیز حرارتی و آنالیز مكانیكی ، محاسبات از خواص مكانیكی و ترموفیزیكی و ابسته به درجه حرارت فلز پایه و فلز پر كننده استفاده می شود . خواص فیزیكی حرارتی وابسته به درجه حرارت و خواص مكانیكی وابسته به درجه حرارت مربوط به فولاد ضد زنگ 9Cr-1Mo به ترتیب در شكلهای 3 و 4 نشان داده شده اند .آنالیز حرارتی بر اساس فرمول بندی هدایت حرارتی با منبع حرارتی تركیب شده ای از یك شار سطحی و یك شار حجمی بود .

 یك آنالیز المان محدود سه بعدی ، روش بهینه ای از سیكل حرارتی مربوط به فرآیند جوشكاری می باشد ، اما این روش نیازمند یك زمان محاسبة‌ خیلی طولانی می باشد . چون مسئله انتقال حرارت مربوط به جوشكاری لوله رامی توان با یك آنالیز متقارن محوری دو بعدی با فرض اینكه سرعت جوشكاری به صورت قابل توجهی نسبت به نرخ رسانایی فلز جوش كاری شده سریع می باشد ، ساده سازی نمود،‌یك مدل المان محدود متقارن محوری با استفاده از المان های محدود چهار گره ای ایجاد شد .

 

[جدول 2- شرایط جوشكاری  برای هر فاز ]

 

[شكل 2- محل های اندازه گیری گیج های كرنشی در امتداد جهت محوری ]

 

[شكل 3- خواص فیزیكی حرارتی وابسته به درجه حرارت ]

 

 

[شكل 4- خواص مكانیكی حرارتی وابسته به درجه حرارت ]

 

كار اصلی در توسعه و ایجاد مسیرهای فرعی كاربری برای كد ABAQUS بود كه برای شبیه سازی حرارت ورودی برای جوشكاری چند پاسه در  آنالیز حرارتی  و برای یكپارچه سازی اثرات انتقال فازی حالت جامد در آنالیز مكانیكی استفاده شده بودند. در مطالعه ای كه هم اكنون پیش روی شماست ،‌آنالیز حرارتی و آنالیز مكانیكی به صورت غیر متصل بودند و به صورت متوالی (‌ترتیبی ) انجام شدند.

به عنوان یك گام در مرحله نخست در آنالیز حرارتی محاسبه مربوط به حوزه های درجه حرارت گذرا را در حین جوشكاری انجام داده بودند . به عنوان یك مرحله ثانویه ، آنالیز مكانیكی بر اساس نتایج آنالیز حرارتی انجام شده بود در این مرحله ، شكست حجمی مربوط به مارتنزیت نیز با استفاده از رابطه ماربرگر- كوستین [1]  ‌ انجام شد . مدل المان محدود به كار رفته برای آنالیز مكانیكی مشابه با مدل حرارتی می باشد بجز برای نوع المان محدود درشرایط مرزی .

 

1-3- آنالیز حرارتی :

 مدل جوشكاری در شكل (5(a و توالی مربوط به پاس های جوش در شكل(b) 5 نشان داده شده اند . اندازة بستر مربوط به هر پاس جوش عمدتاً طبق حرارت ورودی تعیین شده بود. در مطالعه  ای كه پیش روی شما قرار دارد ، شكل بستر به صورت دقیق مدل سازی نشده بود. حرارت ورودی برای بخش كاری را می توان به دو بخش تقسیم بندی نمود . یكی حرارت مربوط به قوس جوشكاری و دیگری حرارت مربوط به فلز  مذاب می باشد . در این مطالعه ، حرارت مربوط به قوس جوشكاری توسط یك منبع حرارت سطحی با یك توزیع گوسیان مدل سازی شده بود و قطرات مربوط به فلز مذاب توسط یك  منبع حرارتی حجمی مدل سازی شده بود  . ویكمن و پاردو[2] ، ابعاد مربوط به حوضچة جوش و ابعاد تقویت شده مربوط به جوش های GMAW  را با استفاده از یك منبع حرارتی مركب را پیش بینی كردند . این تحقیق منجر به این پیشنهاد شدكه به نظر می رسد كه حرارت مربوط به قطرة فلز ، 60% حرارت كلی فلز فرض شود ، منطقی می باشد . در این مطالعه ، حرارت مربوط به قوس نیز 40% حرارت كلی  و حرارت مربوط به قطرات فلز  مذاب ، 60%حرارت كلی فرض شد . در جوشكاری چند پاسه ، المان های جدید ، به صورت دوره ای به شبكه موجود بعد از یك پاس جوش ، اضافه شده بودند . ضمن اینكه ، شرایط مرزی انتقال حرارت نیز بعد از اضافه شدن المان های جدید ، اصلاح شده بودند.برای بحساب آوردن اثرات انتقال حرارت به واسطه جریان سیال در حوضچه جوش ، یك افزایش تصّنعی در قابلیت رسانایی حرارتی بالای درجه حرارت مذاب فرض شده بود . اثرات حرارتی ایجاد شده توسط انجماد حوضچه جوش توسط در نظر گرفتن حرارت نهان و نهفته ذوبی ، مدل سازی شده بودند .

 برای محاسبة افت های حرارتی ،‌هم انتقال حرارتی تشعشعی و هم انتقال حرارتی همرفتی در سطح قطعه كار ، مدل سازی شده بودند.

 ورودی حرارتی خالص كلی به صورت زیر محاسبه شده بود :

(1)                        

كه در این فرمول  مبین فاكتور راندمان ، U ولتاژ قوس ، I جریان جوشكاری و سرعت جوشكاری می باشد.

فاكتور راندمان برای فرآیند جوشكاری 0.6 ,GTAW و برای فرآیند جوشكاری GMAW ، 0.75 فرض می شود .

 حرارت ورودی خالص كل را می توان مطابق با جدول 2، محاسبه نمود.

 در آنالیز حرارتی ، هم درجه حرارت پیش گرم و هم درجه حرارت موجود در داخل پاس جوش در نظر گرفته شدند . درجه حرارت پیش گرم فرض شد كه 300ºC می باشد كه با نتایج تجربی هماهنگی داشت و درجه حرارت داخل پاس به  فرض شده بود .

 

 2-3- انتقال فاز حالت جامد :

 هنگامی كه فولاد بالای درجه حرارت A1 حرارت داده می شود ساختار bcc  آن شروع به تغییر به سمت ساختار fcc می نماید و حجم كاهش می یابد.

 

 

[شكل 5 (a) مدل شبیه سازی و (b) 5 شبكه های المان محدود نزدیك محدودة جوش و توالی‌پاس‌ های‌جوش ]

 

در حین خنك كاری سریع ، استنیت با ساختار( (fcc به مارتنزیت با ساختار( bct ) تغییر نموده و حجم افزایش می یابد . تغییر حجم بواسطة انتقال فازی در دورة حرارت دهی و خنك كاری ، در شكل 6 نشان داده شده است .

برای فولاد 9Cr-Mo ، اندازه گیریهای درجه حرارت و محاسبات نشان میدهند كه علیرغم یك درجه حرارت پیش گرم 300ºC  و حرارت ورودی نسبتاً بزرگ ، استنیتی شدن فلزی در حین جوش  كاری به 500ºC خنك می شود (‌در یك محدوده زمانی 100-150s) این زمان خنك كاری كوچكتر از زمان خنك كاری معیار می باشد . این قضیه منجر به این پیشنهاد می شود كه بعد از خنك شدن جوش به درجه حرارت اتاق ، ساختار میكروسكوپی مربوط به فلز جوش و HAZ ، مارتنزیت كامل می باشد .

 كمیت مربوط به مارتنزیت منتقل شده از استنیت به درجه حرارت زیر درجه تحت خنك كاری Ms، بستگی دارد . این انتقال تقریباً‌مستقل از تركیب شیمیایی می باشد و همه انواع فولادها را در بر می‌گیرد .در این مطالعه ، بسته به درجه حرارت پیك كه یك نقطه یكپارچه سازی از یك المان حاصل در حین فرآیند حرارت دهی و فرآیند خنك كاری از A3 به 500ºC می باشد ، تصمیم گیری بر اساس این پرسش كه آیا نقطة‌مورد نظر از انتقال  استنیت به مارتنزیت است یا نه ، صورت می پذیرد . در واقع ، چون راندمان خنك كاری از A3 تا 500ºC خیلی كمتر از زمان لازم مورد نیاز برای خنك كاری برای فولاد 9Cr-1Mo می باشد، همه نقاط مورد نظر كه دارای درجه حرارت پیك بالاتر از A3 می باشد، تحت انتقال مارتنزیتی در هنگام خنك كاری به Ms قرار دارد . فرض ‌می شود كه هنگام خنك شدن به Mf ، استنیت به صورت كامل به مارتنزیت تبدیل می شود .

 در محاسبات ، درجه حرارت Ms فرض شد كه 375ºCمی باشد درجه حرارت 200ºC,Mf                  A3  920ºC , A1  820ºC می باشند.

در این مطالعه ،‌رابطه  ماربرگر – كوستین بیان شده توسط فرمول (2) برای شرح انتقال مارتنزیت استفاده شده بود .

(2)             

در این فرمول ،fm بخشی از مارتنزیت در درجه حرارت موجود ، T درجه حرارت در حین خنك كاری می باشد .

 به منظور ردیابی و علّت یابی تغییر شكل مارتنزیتی در حین خنك كاری ، تعادل دیفرانسیلی بر اساس فرمول 2 در مدل المان محدود استفاده شده بود . با توجه به نحوة‌نگارش به صورت تصاعدی، فرمول دیفرانسیلی را می توان به صورت زیر نوشت:

(3)                                           

كه در این فرمول  افزایش درجه حرارت در حین خنك كاری می باشد .

 

 3-3- آنالیز مكانیكی :

 در آنالیز مكانیكی ، اثرات روی تنش پسماند مربوط به تغییرات حجم و تغییر تنش نهایی به واسطة انتقال مارتنزیتی ، در محاسبات اعمال می شوند.

 در دورة‌مربوط به یك فرآید جوش ، یك كشش اضافی القاء شده توسط ارزیابی ساختار میكروسكوپی در حین انتقال فاز حالت جامد در امتداد كرنش حرارتی می باشد . طبق تغییر ساختار میكرسكوپی ، انتقال القاء شده پلاستیكی نیز تولید می شود . بنابراین نرخ كرنش كلی( ) را می توان به صورت مجموع مؤلفه های تكی از نرخ كرنش به صورت زیر باز نویسی نمود :

 

دانلود بررسی تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:32
برچسب‌ها : بررسی تخمین تنش پمساند با استفاده از روش های غیر مخرب و ارتباط آن با پروسه‌های تولید در انواع مختلف جوشكاری, ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 161

دانلود مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جیره مرغان تخمگذار

كلزا یكی از دانه های روغنی است كه از اعضاء خانواده كروسیفرا ( cruciferae ) و جنس براسیكا ( brassica ) می باشد این دانه مخصوص مناطق معتدل و سردسیر بوده كه امروزه در اكثر نقاط دنیا در سطح وسیع كشت می شود

دانلود دانلود مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جیره مرغان تخمگذار

كلزا
كلزا از اعضاء خانواده كروسیفرا
دانه های روغنی
cruciferae
brassica
دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
حجم فایل8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل3

كلزا یكی از دانه های روغنی است كه از اعضاء خانواده كروسیفرا

 

( cruciferae ) و جنس براسیكا ( brassica ) می باشد . این دانه مخصوص مناطق معتدل و سردسیر بوده كه امروزه در اكثر نقاط دنیا در سطح وسیع كشت می شود .

 

گیاه كلزا دارای گلهای زرد رنگ و غلاف و ساقه می باشد كه در داخل هر غلاف 15 – 40 عدد دانه كوچك و گرد به قطر 1 – 2 میلی متر وجود دارد .

 

كنجاله حاصل از روغن كشی دانه روغنی كلزا به طور متوسط 35% پروتئین دارد كه به میزان وسیعی می تواند به عنوان مكمل پروتئینی در تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد . همچنین از نظر اسیدهای آمینه گوگرددار ( سیستئین ، سیستین ، متیونین ) و ویتامین ها غنی می باشد .

دانلود دانلود مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جیره مرغان تخمگذار


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:32
برچسب‌ها : دانلود مقاله استفاده از كنجاله كلزا در جیره مرغان تخمگذار,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 174

پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری

پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری در 17اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری

كفیر یك نوشیدنی تخمیری نوشیدنی تخمیری
كفیر
تحقیق كفیر یك نوشیدنی تخمیری
مقاله تخمیری
بررسی كفیر یك نوشیدنی تخمیری
پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری
دانلود پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری
دانلود پاورپوینت
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
پاورپوینت
مقاله
پژوهش
تحقیق
دسته بندیصنایع غذایی
فرمت فایلpptx
حجم فایل1340 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل17

پاورپوینت  كفیر یك نوشیدنی تخمیری در 17اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

كفیر چیست ؟

كفیر معروفترین شیر تخمیری اسیدی الكلی است كه منشاء آن به كوههای قفقاز بر می گردد اما از دهد 1980 به بعد اهمیت این فراورده لبنی شناخته شده و تحقیقات وسیعی درمورد بهینه سازی و تولید صنعتی و افزایش دامنه تنوع پذیری این محصول انجام گرفته است .

در واقع تاریخچه كفیر به قرن ها پیش به چوپانان قفقاز برمی گردد . آنها كشف كرده اند كه شیر تازه ای كه در كیسه های چرمی حمل می شوند به صورت یك نوشیدنی لذت بخش گازدار در می آیند .نام كفیر از زبان تركی گرفته شده است . قسمت اول این كلمه یعنی « كف » در زبان تركی به معنی لذت بخش می باشد كه احتمالا طرز بیان چوپانهایی بوده است كه از این محصول استفاده می كردند .

این فراورده بطور طبیعی گازدار بوده است .

 

کوههای قفقاز

 

ارزش غذایی و درمانی كفیر :

كفیر دارای ارزش بالای تغذیه ای و بیولوژیكی بوده و در سطح وسیع سنی جهت تضمین سلامت مردم توصیه و تجویز می گردد . بخصوص برای بیماران گاسترو آنتریت و متابولیك ، فشار خون ، ایكسمی قلب و انرژی توصیه شده است . مزه ملایم كفیر و خصوصیات فلورمیكروبی آن سبب تسهیل ترشح بزاق و ترشح آنزیم درمعده وپانكراس و نیز بهبود حركات پریستاتیك روده ها می گردد .
كفیر در افزایش حركات غذا در روده مساعدت نموده از طرفی حضور اسیدلاكتیك و اسید استیك و آنتی بیوتیك موجود در كفیر موجب مهار كردن فرآیند فساد در روده كوچك می گردد.
اسید لاكتیك تولید شده بوسیله باكتری های موثر در كفیر موجب عمل انعقاد كازئین شده معمولا هنگامی كه ph  به 5/2 تا 5/3 برسد این عمل آغاز و در ph 4/6 تا 4/4 كه كازئین از زنجیره املاح آزاد می گردد خاتمه می پذیرد و كلسیم جدا شده با اسید لاكتیك بصورت لاكتات كلسیم وارد تركیب می شود .
كفیر منبع خوب ویتامین d ، پروتئین – بعضی آمینواسیدها و a و dna و atp  و دیگر تركیبات آلی پیچیده می باشد .

 

تهیه و تولید كفیر

دانه های كفیر (KEFIR GRAINS )

 

دانه های كفیر شبیه به گل كلم بوده و هر دانه 3 تا 20 میلی متر قطر دارند . دانه های كفیر خوشه هایی از میكرو ارگانیسم ها هستند كه به وسیله یك شبكه پلی ساكاریدی كنار هم قرار می گیرند . شبكه دانه های كفیر از یك كمپلكس 13 درصد پروتیین ، 24 درصد پلی ساكارید بعلاوه سلول های متفرقه تشكیل شده است . عمده پلی ساكارید آن محلول در آب است كه به آن كفیران می گویند .

دانلود پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:31
برچسب‌ها : پاورپوینت كفیر یك نوشیدنی تخمیری,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 123

پاورپوینت بررسی کفیر - نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)

پاورپوینت بررسی کفیر نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک) در 47اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت بررسی کفیر - نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)

کفیر نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک) نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)
پروبیوتیک
بررسی کفیر
تحقیق نوشابه ای تخمیری
مقاله پروبیوتیک
دانلود پاورپوینت کفیر نوشابه ای تخمیری
نوشابه ای تخمیری
دسته بندیصنایع غذایی
فرمت فایلpptx
حجم فایل850 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل47

پاورپوینت بررسی کفیر - نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک) در 47اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

کفیر
 نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

 

 

نوشیدنی های تخمیری در اغلب کشورهای جهان کم کم جای نوشابه های گازدار را می گیرند. گرچه مصرف این نوشیدنی ها هزاران سال قدمت دارد و در بعضی کشورها تولید خانگی آن سینه به سینه در میان قوم ها و مناطق مختلف چرخیده است و افراد آن را مایه ی سلامت و طول عمر می دانسته اند، ولی امروزه به عنوان نوشابه هایی جدید، مفید و جانشینی قابل قبول برای نوشابه های گازدار، مورد توجه صنایع غذایی و نوشابه سازی قرار گرفته است.

 

نوشابه های پروبیوتیک(تخمیری) عمدتاً با استفاده از مخمرها تولید می شوند. بد نیست بدانید، مهم ترین ویتامین های مورد نیاز انسان به وسیله ی مخمرها تولید می شوند. مخمرها منابع بسیار خوب ویتامین Dپروتئین و انرژی هستند.

مخمرها همچنین به عنوان منبع غذایی در انسان و حیوان مورد استفاده قرار می گیرند و به علت اینکه حاوی مقادیر زیادی ویتامین های گروه B هستند، توسط بسیاری از مردم که از کمبود این ویتامین ها رنج می برند، به عنوان مکمل غذایی استفاده می شوند.

قبل از اینکه کفیر را مورد بررسی قرار دهیم در ابتدا مروری داریم بر پروبیوتیک ها

 

 

پروبیوتیك (Probiotic) چیست؟

 

پروبیوتیك مكمل غذایی میكروبی زنده‌ای است كه اثرات مفید آن روی حیوان یا انسان میزبان سبب بهبود یا بالانس میكروبی روده‌ای می‌شود یا بعبارت دیگر میكروارگانیسمهای زنده‌ای هستند كه تجویز آنها به مقادیر كافی اثرات مفید روی میزبان دارد.

باكتریهای پروبیوتیك سبب بالانس فلورهای میكروبی روده‌ای شده، رشد باكتریهای مضر را مهار كرده، هضم غذا را بهتر كرده، سبب تقویت اثرات ایمیونیتی شده (مانند booster عمل می‌كند) و موجب افزایش مقاومت فرد به عفونتها می‌شود.

 

همین افراد دارای كلونیهای باكتریهای مفید روده‌ای بهتر می‌توانند با باكتریهای مولد بیماری مبارزه كنندآمینوفیلوسها و بیفیدو باكتریاها سبب سنتز ویتامینهای B شامل نیاسین، فولیك اسید، بیوتین و B6 می‌شوند . مثلاٌ لاكتوباسیلوسها و بیفیدوباكتریاها با تولید مواد ارگانیك مثل لاكتیك اسید و هیدروژن پراسید سبب بالانس فلورهای روده‌ای می‌شوند، چرا كه سبب افزایش اسیدیته و مهار تكثیر باكتریهای مضرمی‌شوند.علاوه بر این باكتریهای پروبیوتیك با تولید موادی بنام باكتریوسین مثل آنتی‌بیوتیك طبیعی سب كشتن میكروارگانیزمهای مضر می‌شوند.

استفاده مرتب از باكتریهای پروبیوتیك سبب جلوگیری از عفونتهای قارچی واژینال شده و مصرف خوراكی و یا موضعی اسیدوفیلوس با مهار رشد كاندیداها باعث جلوگیری از عفونتهای قارچی می‌شود. همینطور با مصرف پروفیلاكتیك باكتریهای پروبیوتیك می‌توان سبب كاهش اسهال مسافران شد.

 

بعضی از انواع لاكتوباسیلوسها نقش محافظتی از روده دارند كه بدین صورت است كه:

 

سبب تولید بعضی مواد تغذیه‌ای می‌شوند، مثل اسیدهای چرب بازنجیره كوتاه، آمینواسیدها و سیستئین و گلوتامین.همینطور به حذف بعضی از توكسینها از روده كمك كرده و روی سطح كلسترول نیز اثر مفید دارند.

نقش مهم دیگر پروبیوتیكها در كلونیزاسیون مجدد فلورهای طبیعی روده‌ای پس از مصرف آنتی‌بیوتیكها می‌باشد. nهمینطور آنزیمهای مترشحه از باكتریهای پروبیوتیك هضم غذا را تسهیل می‌كنند. مثلاً اسیدوفیلوس یك منبع ترشح لاكتاز است كه برای هضم قند موجود در شیر مفید است.

 

دانلود پاورپوینت بررسی کفیر - نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:31
برچسب‌ها : پاورپوینت بررسی کفیر , نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک), ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 149

پاورپوینت تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین

پاورپوینت تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در 52اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین

تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گاوهای هلشتاین استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی
پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل
استان های خراسان رضوی
تحقیق چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون
شیر
دسته بندیصنایع غذایی
فرمت فایلpptx
حجم فایل292 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل52

پاورپوینت تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در 52اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

 

مقدمه

  هیچ یک از دام های اهلی شاید به اندازه گاو در دنیا گسترش پیدا ننموده است به طوری که این حیوان درمناطقی با اقلیم های کاملاً متفاوت از یکدیگر و با شرایط اقتصادی مختلف پرورش داده می شود.   

در بین تمام حیوانات مزرعه ای بعد از طیور اصلاح عملکرد گاوهای شیری بیش از همه مورد توجه قرارگرفته است.

یکی از دلایل این مسأله آن است که تولید در گاوهای شیری از طریق توزین شیر تولیدی و تعیین چربی آن به فواصل معینی در طول دوره شیردهی، به سادگی و با دقت قابل اندازه گیری است. دلیل دیگر آن است که نیازهای مصرف کننده از نظر کیفیت محصول لبنی کاملاً مشخص بوده و نیازی به تجدید نظر و تغییر در اهداف انتخاب طی گذشت سال ها نبوده است.

 

در حال حاضرمیزان وراثت پذیری چربی شیر از حد متوسط به بالاست به طوری که به وسیله انتخاب بر اساس فنوتیپ فرد می توان این صفت را بهبود بخشید.

انتخاب، مهم ترین ابزار برای تغییر وفور ژن های تولید کننده صفات کمی در راستای هدف تعیین شده می باشد.افراد انتخاب شده با هم جفت گیری کرده و نسل بعد را به وجود می آورند و بدین ترتیب ژن های مطلوب از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. qبرای این که فرآیند سریع تر و  موفق تر انجام گیرد لازم است ارزیابی ژنتیکی دقیقی از افراد جامعه به عمل آید.

 

برای ارزیابی ژنتیکی دام ها به طور صحیح و دقیق باید عوامل محیطی تأثیرگذار بر روی صفت مورد نظر شناسایی و سهم آنها در بروز اختلافات تعیین شود. همچنین باید از مدل هایی استفاده شود که تفاوت های بین افراد را به نحو مطلوب تر توجیه نماید.

استفاده از مدل های روزآزمون برای صفاتی که در طول دوره ای مشخص چند بار رکوردبرداری می شوند (از قبیل تولید شیر، تولید چربی شیر و …) مؤثر واقع می گردد.

 

بررسی منابع

عوامل محیطی مؤثر بر شیر و چربی آن qاز عومل مؤثر بر روی تولید شیر و چربی شیر می توان موارد ذیل را نام برد:

 نژاد، طول دوره شیردهی، روزهای شیردهی، گله، دفعات دوشش در روز، سال وفصل زایش، آبستنی، وزن بدن، فحلی، جنس گوساله، تغذیه، دمای محیط، سن اولین زایمان، مرحله شیردهی، سن زایش، تعداد روزهای خشكی، فعالیت و مدیریت تولیدمثل.

 

مدل روزآزمون

در یک برنامه داده برداری که در سطح ملی یا منطقه ای انجام می شود مأمورین مربوطه در هر ماه یک نوبت به گاوداری ها مراجعه و تولید شیر هر حیوان را در دو یا سه نوبت دوشش در فرمهای مخصوص ثبت می نمایند. این مقدار شیر و چربی شیر که به عنوان مقدار تولید حیوان در روز داده برداری محسوب می شود اصطلاحاً تولید روزآزمون نامیده می شود .

 

 

دانلود پاورپوینت تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:30
برچسب‌ها : پاورپوینت تخمین پارامترهای ژنتیکی تولید چربی شیر با استفاده از مدل روزآزمون در گاوهای هلشتاین, ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 154

دانلود تحقیقات نوین در خصوص ترنر (چرخش تخم مرغ)

این نوشتار حاصل دو پروتکل و دو آزمایش Gaylene Fasenko در سال 2006 برروی چرخش ، میزان یا درجه چرخش و فرکانس چرخش تخم مرغ و تاثیرات آن بر روی تلفات جنینی در مراحل اولیه، میانی و پایانی بوده است ترنینگ (Tuing) یا چرخش تخم مرغ به دلایل زیر صورت می گیرد

دانلود دانلود تحقیقات نوین در خصوص ترنر (چرخش تخم مرغ)

آزمایش Gaylene Fasenko
اسکور ظاهری (Visual Score)
چه چیزی در کیفیت جوجه ها مهم می باشد؟
pasgar score یا Tona
وزن جوجه یکروزه
دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
حجم فایل39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

این نوشتار حاصل دو پروتکل و دو آزمایش Gaylene Fasenko در سال 2006 برروی چرخش ، میزان یا درجه چرخش و فرکانس چرخش تخم مرغ و تاثیرات آن بر روی تلفات جنینی در مراحل اولیه، میانی و پایانی بوده است. ترنینگ (Tuing) یا چرخش تخم مرغ به دلایل زیر صورت می گیرد:

 

1-کمک به رشد یکناخت جنین

 

2-تغییر از یک موقعیت به موقعیت دیگر و جلوگیری از اثرات منفی جاذبه بر سرعت رشد

 

3-جلوگیری از تضعیف جنین ها

 

4-استفاده بهتر از منابع غذایی موجود در تخم مرغ

 

5-کاهش تلفات جنینی

 

پروتکل اول:

 

در 2 آزمایش بر روی گله هایی که سن آنها 48 و 53 هفته بوده و در هر دو آزمایش از 600 تخم مرغ نطفه دار از نژاد راسی 308 استفاده شد و در این آزمایشات از 2 روش ترنینگ استفاده گردید.

 

1-گروه شاهد : تخم مرغ ها با زاویه 45 درجه به چپ به مدت 1 ساعت ، سپس با زاویه 45 به راست به مدت 1 ساعت

 

2-در روش فوق با زاویه 45 درجه به مدت 18 روز به میزان 10 -40-10 (به چپ، افقی و راست) چرخانهد شدند.

 

نتیجه آن:

 

روش دوم از نظر درصد هچ در تخم مرغ هایی نطفه دار پائین تر بوده و تلفات اولیه و پایانی بالاتر از گروه شاهد بود.

 

تلفات پایانی

تلفات میانی

تلفات اولیه جنینی

درصد هچ فرتایل

یتمار

1/4

9/0

5/2

9/88

شاهد

6/11

1/1

1/5

b 3/75

10-40-10

 

 

 

در آزمایشی که سن گله 48 هفته بوده پنجره هچ در حالت 10-40-10 نسبت به گروه شاهد عقب تر بوده هرچند که این مساله در 53 هفتگی مشاهده نشد.

 

 

درصد جوجه حذفی در هچ

وزن جوجه

گرم

یتمار

9/4

5/44

شاهد

7/9

45

10-40-10

 

 

یک افزایش در میزان و درصد جوجه های حذفی در اثر استفاده از روش پروتکل 10-40-10 دیده می شود هرچند که اطلاعات فوق نشان می دهد که جوجه های شاهد کوچکتر بوده و این مساله بر روی وزن نهایی جوجه موثر می باشد.

 

پس روش 10-40-10 علاوه بر کاهش هچ، سبب افزایش تلفات جنینی شده و برای استفاده در صنعت جوجه کشی مناسب نمی باشد.

 

پروتکل دوم:

 

در یک آزمایش 600 عدد تخم مرغ از نژاد راس 308 استفاده شده که ترنر آن بمدت 18 روز به شرح زیر بوده است.

دانلود دانلود تحقیقات نوین در خصوص ترنر (چرخش تخم مرغ)


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:30
برچسب‌ها : دانلود تحقیقات نوین در خصوص ترنر (چرخش تخم مرغ),

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 153

تزریق اسیدهای آمینه به تخم مرغ مادران گوشتی و اثر آن بر درصد جوجه درآوری

تخم مرغ های بزرگتر جنین های بزرگتری نسبت به تخم مرغ های کوچک دارند یک گرم تفاوت وزن تخم مرغ منجر به ایجاد 10 گرم اختلاف وزن در 56 روزگی می شود همبستگی بین وزن تخم مرغ و جوجه وجود دارد تخم مرغهای حاصله از مادران گوشتی به دلیل وزن کم تخم مرغ درابتدای تولید جوجه هایی با وزن پایین تولید می کنند

دانلود تزریق اسیدهای آمینه به تخم مرغ مادران گوشتی و اثر آن بر درصد جوجه درآوری

تزریق اسیدهای آمینه به تخم مرغ مادران گوشتی
اثر تزریق اسیدهای آمینه بر درصد جوجه در آوری
انکوباسیون
دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
حجم فایل12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل8

تخم مرغ های بزرگتر جنین های بزرگتری نسبت به تخم مرغ های کوچک دارند یک گرم تفاوت وزن تخم مرغ منجر به ایجاد 10 گرم اختلاف وزن در 56 روزگی می شود همبستگی بین وزن تخم مرغ و جوجه وجود دارد تخم مرغهای حاصله از مادران گوشتی به دلیل وزن کم تخم مرغ درابتدای تولید جوجه هایی با وزن پایین تولید می کنند همچنین نتایج ازمایشات مختلف نشان می دهد که تخم مرغ های حاصله از گله های مادر مسن تر سنگین تر هستند و لذا دارای در صد بیشتری زرده می باشند مشابه با آن نسبت بیشتری آلبومین و پوسته درمقایسه با تخم مرغ های حاصله از گله های مادر جوان داشتند جوجه هایی که از تخم مرغ های بزرگتر حاصل می شوند بزرگتر بوده و ذخایر غذایی بیشتری به همراه دارد ثابت شده است که وزن تخم مرغ و وزن جوجه د رهنگام درآمدن ازتخم رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند البته اندازه جنین قبل و طی جوجه درآوری ممکن است تحت تاثیر وزن تخم مرغ وشرایط انکوباسیون تغییر کند نسبت بین وزن جوجه های از تخم در آمده و اندازه تخم مرغ ها از 615/0 تا 760/0 تغییر پیدا میکند این نسبت به دو علت درتخم مرغهایی باوزن بیشتر بزرگتر است :

الف – در طول مدت انکوباسیون میزان از دست دادن آب کاهش می یابد .

ب- دومین علت مربوط به اثر پوسته می باشد زیرا نسبت سطح پوسته به حجم تخم مرغ های بزرگ کاهش    می یابد. با این حال تاثیر وزن تخم مرغ تا زمان عرضه به بازار نیز همچنان باقی می ماند به طوری که هر گرم اضافه وزن جوجه ها در هنگام خروج از تخم باعث می شود که وزن جوجه در سن 6 هفتگی 2 تا 13 گرم سنگین تر باشد از آن جا که رشد مرغ ها کمتر از رشد خروس ها است تاثیروزن تخم مرغ بر وزن مرغ ها نیز به اندازه خروس ها نیست به طور متوسط هر تخم مرغ از 5/58 درصد سفیده و 31 درصد زرده و 5/10 درصد پوسته تشکیل شده است البته این نسبت ها ثابت نبوده بلکه بسته سن مرغ و زمینه ژنتیکی قابل تغییر می باشد وزن تخم مرغ با افزایش سن مرغ زیاد شده این مورد باعث افزایش نسبت زرده به سفیده میگردد همچنین تفاوت های ژنتیکی در مرغ ها می تواند در نسبت بین زرده ، سفیده و پوسته تغییراتی ایجاد کند آب بیشترین در صد محتویات تخم مرغ را تشکیل میدهد سفیده حاوی بیشترین میزان آب 8/88 درصد ، زرده 5/47 درصد وپوسته 1 درصد آب دارا می باشد بیشترین میزان پروتئین تخم مرغ درسفیده قرار گرفته در حالیکه چربی ها تقریبا به طور کامل در زرده یافتمی شوند حداکثر میزان کربنات کلیسم در پوسته یافت می شود . سفیده شامل چند پروتئین است وبیش از 90/0 ماده خشک آن را تشکیل میدهد که شامل پروتئین های ساده هستند .اووگلوبولین ها و لیزوزیم ها که در ساختمان خود ئیدارت کربن نیز دارند به ترتیب 8 و 5/3 درصد باقی مانده را تشکیل میدهند ماده خشک زرده شامل پروتئین و چربی تقریبا به نسبت 2 ه 1 می باشد و عمده ماده خشک شامل یک لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم است که باعث آبکی شدن زرده می شود این لیپوپروتئین عمدتا ً درکبد تولید شده و مقدار کمی از منشا روده ای دارد فسفوویتین دومین یپوپروتئین اصلی زرده است که در حدود 11 درصد وزنش را فسفر تشکیل می دهد چربی های زرده شامل 5/72 درصد تری گلیسرید ، 4/24 درصد فسفولیپید و 95/3 درصد کلسترول می باشد اکسید اسیون این اسیدهای چرب منبع بزرگی برای تامین انرژی مورد نیاز جنین محسوب می گردد اما اغلب فسفولیپید به خصوص لستین ممکن است در طول رشد و تکامل جنین بدون تغییر باقی بماند.

دانلود تزریق اسیدهای آمینه به تخم مرغ مادران گوشتی و اثر آن بر درصد جوجه درآوری


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:29
برچسب‌ها : تزریق اسیدهای آمینه به تخم مرغ مادران گوشتی و اثر آن بر درصد جوجه درآوری,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 164

دانلود مقاله درجه بندی تخم مرغ ها

درجه بندی تخم مرغها بر حسب كیفیت و ظاهر پوسته، سفیده و زرده تعیین میگردد

دانلود دانلود مقاله درجه بندی تخم مرغ ها

درجه بندی تخم مرغها بر حسب كیفیت و ظاهر پوسته، سفیده و زرده
سایز تخم مرغها
نگهداری و خرید تخم مرغ
آلوده شدن سفیده و زرده تخم مرغ
نحوه زدن و فرم دهی سفیده
فرم دهی به زرده
دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
حجم فایل734 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل14

درجه بندی تخم مرغها بر حسب كیفیت و ظاهر پوسته، سفیده و زرده تعیین میگردد:

 

1-درجه AA:

 

*  پوسته: تمیز-فاقد ترك خوردگی-زبر- سفت - بدون بدشكلی و با فرم طبیعی (بیضی شكل و با یك انتهای پهن تر)

 

* اتاقك هوایی: با عمق كمتر از 3 میلی متر.

 

* سفیده: با قوام و با اندكی ارتفاع-سفیده غلیظ مشهود است-نسبت سفیده غلیظ از سفیده رقیق بیشتر است.

 

* زرده: سفت و باقوام است-در مركز سفیده قرار دارد- با لبه های مشخص -غشای ویتلین محكم و سفت است-زرده گرد است.

 

* شالاز: برجسته ونمایان است.

 

* نمای پس از شكسته شدن: تخم مرغ سطح كمی را اشغال میكند.

 

* كهنگی: حداكثر 10 روز.

 

2-درجه A:

 

* پوسته: تمیز- فاقد ترك خوردگی- سفت - زبر- بدون بدشكلی و با فرم طبیعی (بیضی شكل و با یك انتهای پهنتر)

 

* اتاقك هوایی: با عمق كمتر از 6 میلی متر.

 

* سفیده: با قوام و با اندكی ارتفاع-سفیده غلیظ مشهود است-نسبت سفیده غلیظ از سفیده رقیق بیشتر است.

 

* زرده: سفت و باقوام است-در مركز سفیده قرار دارد- با لبه های مشخص -غشای ویتلین محكم وسفت است-زرده گرد است.

 

* شالاز: برجسته ونمایان است.

 

* كهنگی: حداكثر 15 روز.

 

* نمای پس از شكسته شدن: سطح بیشتری نسبت به تخم مرغ درجه AA اشغال میكند.

دانلود دانلود مقاله درجه بندی تخم مرغ ها


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:29
برچسب‌ها : دانلود مقاله درجه بندی تخم مرغ ها, ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 162

دانلود تعیین جنسیت جوجه ها: مرغهای تخمگذار می توانند فقط جوجه ماده تولید کنند

تعیین جنسیت جوجه ها مرغهای تخمگذار می توانند فقط جوجه ماده تولید کنندترجمه مازیار محیطی اصلیگروه علوم دامی بر این باور است که تولید رویان های ماده بیشتر و یا حتی تولید فقط رویان ماده به وسیله مرغهای تخمگذار امکان پذیر می باشد

دانلود دانلود تعیین جنسیت جوجه ها: مرغهای تخمگذار می توانند فقط جوجه ماده تولید کنند

علوم دامی
سیستم آبخوری و دانخوری
وراثت تولید تخم مرغ
دما و فیزیولوژی جوجه ها
اصول امنیت زیستی برای فروشگاه های پرندگان زنده
بیماریها و انگلهای پرندگان وحشی اصول امنیت زیستی
مزارع پرورش طیور
دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
حجم فایل89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل9

تعیین جنسیت جوجه ها: مرغهای تخمگذار می توانند فقط جوجه ماده تولید کنندترجمه: مازیار محیطی اصلیگروه علوم دامی بر این باور است که تولید رویان های ماده بیشتر و یا حتی تولید فقط رویان ماده به وسیله مرغهای تخمگذار امکان پذیر می باشد. این مسأله می تواند تعداد میلیونها جوجه خروسی را که هر ساله کشته می شوند را کاهش دهد. روش تعیین جنسیت و کشتن جوجه های یکروزه موجب اعتراضات عمومی شده است، بنابراین وزیر کشاورزی وربرگ هلند از گروه علوم دامی خواسته است تا راه حلی را پیدا کند.هوشمندانه ترین راه حلی که توسط دکتر هنری ولدرز نویسنده اصلی گزارش تحقیق "روشهای جایگزین برای کشتن جوجه های یکروزه" بیان شده آن است که مرغهای تخمگذار فقط رویان ماده تولید کنند.این راه حل تئوری محض نیست زیرا شواهدی وجود دارد که مرغها تحت شرایط خاصی می توانند سلولهای با کروموزوم جنسی نوع W تولید کنند. در این حالت رویان های نر بسیار کمتری تولید خواهند شد. برخلاف پستانداران، پرندگان نر دو کروموزوم جنسی مشابه دارند (ZZ) و ماده ها دو کروموزوم جنسی متفاوت دارند (ZW).راه حل ممکن دیگر شناسایی شاخص هایی نظیر هورمون های جنسی بلافاصله بعد از گذاشته شدن تخم مرغ می باشد. این موضوع اکنون فقط پس از روز 13 انجام می شود. اگر بتوان این کار را در روز صفر انجام داد می توان از تخم مرغ های دارای رویان نر به عنوان تخم مرغ خوراکی استفاده کرد.سومین راه حل ممکن که در این گزارش به آن اشاره شده است استفاده از جوجه های جهش یافته به طور طبیعی می باشد که موجب کاهش قابل ملاحظه ای در تعداد حیوانات نر خواهد شد، این مسأله با تلف شدن زودهنگام رویان های نر (ZZ) اتفاق می افتد. برای مثال، در مقالات دلایل مختلفی برای تلفات وابسته به جنس رویان ها به علت ترکیبات آللی خاص شرح داده شده است. لذا لاین های ژنتیکی نیز می توانند بر پایه ترکیبات کشنده آلل ها برای رویان های نر ایجاد شوند.اکنون گروه علوم دامی دانشگاه واگنینگن هلند به درخواست وزیر کشاورزی وربرگ به دنبال روشهای جایگزین اخلاقی و جامعه پسند برای این موضوع است.منبع: گروه علوم دامی دانشگاه واگنینگن هلند 28/11/2007

 

سیستم پرورش مرغ مادر در قفس و مزایای آن نسبت به پرورش آن در بستر (6 / 12 / 1385)

 

پرورش مرغ مادر در قفس بیش از بیست سال است كه در دنیا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و امروزه در كشورهای پیشرفته دنیا با توجه به مزایای بسیاری كه این سیستم پرورش مرغ مادر نسبت به پرورش در بستر دارا می باشد سعی در استفاده از این سیستم می نماید این در حالی است كه مرغ های مادر گوشتی به دلیل وزن سنگین آن نسبت به مرغ های مادر تخمگذار نیاز به تلقیح مصنوعی در آنها دیده شده است ولی در مزارع مرغ مادر تخمگذار به دلیل سبك بودن این نژاد با توجه به آمارگیری های انجام شده در تولید این مزارع و با توجه به ابعاد اختصاصی طراحی قفس جهت این مرغ ها نه تنها كاهشی در جهت نطفه داری و یا افت تولید ایجاد نشده است بلكه در تمامی موارد آمارها نشان می دهد كه راندمان واحد مربوطه نسبت به پرورش در بستر افزایش پیدا كرده است كه در ذیل به موارد اهمیت استفاده از سیستم پرورش مرغ مادر تخمگذار در قفس خواهیم پرداخت :

با توجه به پرورش مرغ ها و خروس ها در قفس سالن به بخش های كوچكی با تعدادی كمتر از 30 قطعه مرغ و خروس تقسیم شده كه خود امكان نظارت بر آنها وهمچنین اختلاط بهتر مرغ ها و خروس ها را منجر خواهد شد كه در صورت مشاهده هرگونه مشكلی در مرغ ها و یا خروس های مربوطه امكان حذف و یا جایگزینی آنها به راحتی مقدور می باشد و همچنین آمار گیری از نظر نطفه داری و درصد تولید در هر سلول نیز امكان بررسی را برای بهبود مدیریت فارم مقدور می سازد .

در سیستم پرورش مرغ مادر تخم گذار در قفس از سیستم جمع آوری تخم مرغ توسط نوار نقاله استفاده می شود كه خود منجر به خارج شدن سریع تخم مرغ از دسترس مرغ ها ، كاهش میزان شكسته شدن تخم مرغ ها و جمع آوری سریع تر و گاز دادن آنها می شود كه خود منجر به افزایش كیفیت جوجه های حاصله خواهد شد .

 

   در سیستم پرورش در قفس ، كودهای حاصله توسط نوار نقاله به صورت مستمر از سالن خارج شده كه منجر به بهبود هوای داخل سالن ها شده و میزان تهویه مورد نیاز به ازای هر مرغ نسبت به حالت پرورش در بستر كاهش پیدا می نماید كه خود منجر به صرفه جوئی در مصرف سوخت و شرایط مطلوبتر جهت پرورش مرغ های مادر می گردد . همچنین در سیستم پیشنهادی توسط شركتهای دیگر سازنده قفس مادر  دان مربوطه توسط واگن به صورت اتوماتیك توزیع می گردد كه مشكلات كمتری را نسبت به سیستم زنجیری ایجاد می نماید و جهت سیستم آبخوری از آبخوری های نیپل استفاده شده كه علاوه بر حفظ بهداشت بهتر مانع از آبریزی در سالن می شود . سیستم پرورش در قفس با توجه به اتوماسیون انجام گرفته در آن نیاز به تردد در سالن ها را به حداقل ممكن كاهش داده و امكان استفاده از دوربین های مداربسته را جهت كنترل وضعیت سالن و زیر نظر داشتن مرغ ها را ممكن می سازد . بررسی های آماری نشان می دهد كه وضعیت تخم مرغ های شكسته در سیستم های مزرعه مرغ مادر پرورش یافته در قفس كمتر از 2/1 % می باشد كه این عدد در سیستم پرورش در بستر در بهترین شرایط به عددی كمتر از 5/4 % نمی رسد .

 

نصب و راه اندازی سیستم پرورش مرغ مادر تخم گذار در قفس در شرکت گلبهار طوس

اصول امنیت زیستی برای فروشگاه های پرندگان زنده.

کاهش خطر آلودگیهای میکروبی در طیور و محصولات آنها.

روشهای کنترل پرندگان وحشی در مزارع پرورش طیور.

اصول امنیت زیستی برای فروشگاه های پرندگان زنده .

دانلود دانلود تعیین جنسیت جوجه ها: مرغهای تخمگذار می توانند فقط جوجه ماده تولید کنند


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:28
برچسب‌ها : دانلود تعیین جنسیت جوجه ها, مرغهای تخمگذار می توانند فقط جوجه ماده تولید کنند,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 133

مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی

مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی

تحقیق تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی
پژوهش تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی
مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی
دانلود تحقیق تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی
تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن
دسته بندیآمار
فرمت فایلdoc
حجم فایل46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل22

مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش


تخمین مدل و استنتاج آماری


بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی[1]

قبل از تخمین مدل، به بررسی ایستایی می پردازیم. می توان چنین تلقی نمود كه هر سری زمانی توسط یك فرآیند تصادفی تولید شده است. داده های مربوط به این سری زمانی در واقع یك مصداق از فرآیند تصادفی زیر ساختی است. وجه تمایز بین (فرآیند تصادفی) و یك (مصداق) از آن، همانند تمایز بین جامعه و نمونه در داده های مقطعی است. درست همانطوری كه اطلاعات مربوط به نمونه را برای استنباطی در مورد جامعه آماری مورد استفاده قرار می دهیم، در تحلیل سریهای زمانی از مصداق برای استنباطی در مورد فرآیند تصادفی زیر ساختی استفاده می كنیم. نوعی از فرآیندهای تصادفی كه مورد توجه بسیار زیاد تحلیل گران سریهای زمانی قرار گرفته است فرآیندهای تصادفی ایستا می باشد.

برای تاكید بیشتر تعریف ایستایی، فرض كنید Yt یك سری زمانی تصادفی با ویژگیهای زیر است:

(1)                                                                        : میانگین

(2)                                                                   واریانس :

(3)                                    كوواریانس :

(4)                         ضریب همبستگی :

كه در آن میانگین ، واریانس  كوواریانس  (كوواریانس بین دو مقدار Y كه K دوره با یكدیگر فاصله دارند، یعنی كوواریانس بین Yt و Yt-k) و ضریب همبستگی  مقادیر ثابتی هستند كه به زمان t بستگی ندارند.

اكنون تصور كنید مقاطع زمانی را عوض كنیم به این ترتیب كه Y از Yt به Yt-k تغییر یابد. حال اگر میانگین، واریانس، كوواریانس و ضریب همبستگی Y تغییری نكرد، می توان گفت كه متغیر سری زمانی ایستا است. بنابراین بطور خلاصه می توان چنین گفت كه یك سری زمانی وقتی ساكن است كه میانگین، واریانس، كوواریانس و در نتیجه ضریب همبستگی آن در طول زمان ثابت باقی بماند و مهم نباشد كه در چه مقطعی از زمان این شاخص ها را محاسبه می كنیم. این شرایط تضمین می كند كه رفتار یك سری زمانی، در هر مقطع متفاوتی از زمان، همانند می باشد[2].
آزمون ساكن بودن از طریق نمودار همبستگی و ریشه واحد[3]

یك آزمون ساده برای ساكن بودن براساس تابع خود همبستگی (ACF) می باشد. (ACF) در وقفه k با  نشان داده می شود و بصورت زیر تعریف می گردد.

 

از آنجاییكه كوواریانس و واریانس، هر دو با واحدهای یكسانی اندازه گیری می‌شوند،  یك عدد بدون واحد یا خالص است.  به مانند دیگر ضرایب همبستگی، بین (1-) و (1+) قرار دارد. اگر  را در مقابل K (وقفه ها) رسم نماییم، نمودار بدست آمده، نمودار همبستگی جامعه نامیده می شود. از آنجایی كه عملاً تنها یك تحقق واقعی (یعنی یك نمونه) از یك فرآیند تصادفی را داریم، بنابراین تنها می‌توانیم تابع خود همبستگی نمونه،  را بدست آوریم. برای محاسبه این تابع می‌بایست ابتدا كوواریانس نمونه در وقفه K و سپس واریانس نمونه را محاسبه نماییم.

 

كه همانند نسبت كوواریانس نمونه به واریانس نمونه است. نمودار  در مقابل K نمودار همبستگی نمونه نامیده می شود. در عمل وقتی  مربوط به جامعه را ندایم و تنها  را براساس مصداق خاصی از فرآیند تصادفی در اختیار داریم باید به آزمون فرضیه متوسل شویم تا بفهمیم كه  صفر است یا خیر. بارتلت (1949)[4] نشان داده است كه اگر یك سری زمانی كاملاً تصادفی یعنی نوفه سفید باشد، ضرایب خود همبستگی نمونه تقریباً دارای توزیع نرمال با میانگین صفر و واریانس  می باشد كه در آن n حجم نمونه است. براین اساس می توان یك فاصله اطمینان، در سطح 95 درصد ساخت. بدین ترتیب اگر  تخمینی در این فاصله قرار گیرد، فرضیه(=0) را نمی توان رد كرد. اما اگر  تخمینی خارج از این فاصله اعتماد قرار گیرد می توان صفر بودن  را رد كرد.

آزمون دیگری نیز بصورت گسترده برای بررسی ایستایی سریهای زمانی بكار می‌رود كه به آزمون ریشه واحد معروف است. برای فهم این آزمون مدل زیر را در نظر بگیرید[5]:

Yt = Yt-1+Ut

Ut جمله خطای تصادفی است كه فرض می شود بوسیله یك فرآیند تصادفی مستقل (White Noise) بوجود آمده است. (یعنی دارای میانگین صفر، واریانس ثابت  و غیر همبسته می باشد).

خواننده می تواند تشخیص دهد كه معادله فوق، یك معادلخ خود رگرسیون مرتبه اول یا AR(1) می باشد. در این معادله مقدار Y در زمان t بر روی مقدار آن در زمان (t-1) رگرس شده است. حال اگر ضریب Yt-1 برابر یك شود مواجه با مساله ریشه واحد می شویم. یعنی این امر بیانگر وضعیت غیر ایستایی سری زمانی Yt می باشد. بنابراین اگر رگرسیون زیر را اجرا كنیم:
مروری بر الگوهای اقتصاد سنجی پولی

به طور كلی الگوهای اقتصاد سنجی در مورد نقش پول در اقتصاد، براساس دو دیدگاه كنیزینها و پولیون تنظیم شده است، كه پایه ریزی هر یك با توجه به زیربنای تئوریك آنان انجام شده و در نتیجه هر كدام دارای ویژگیهای خاص خود می باشند. برای مثال اساس الگوهای پولی بر تعیین نرخ رشد پول هدفمند استوار است. در واقع، اقتصاد دانان پولی، با توجه به تاخیرهای زمانی كه در اثرگذاری سیاستهای پولی و نیز نا اطمینانی در میزان و نحوه اثر گذاری وجود دارد، معتقدند كه حجم پول می بایست براساس قاعده و به طور هدفمند تغییر كند.

در مقابل، در الگوهای كنیزینها بیشترین تاكید بر نرخ بهره صورت می گیرد و این متغیر را عامل ربط دهنده بین تمامی بازارها تلقی می كنند. این گروه از اقتصاددانان، ضمن آنكه وضعیت اقتصاد را در كوتاه مدت مورد بررسی قرار می دهند، عقیده دارند كه تغییر در حجم پول می باید براساس عمق و شدت اختلالهای به وجود آمده در اقتصاد، اتخاذ شود.

در اینجا بمنظور آشنایی بیشتر، دو نمونه از این الگوها كه براساس دیدگاه های دو مكتب یاد شده تنظیم گشته اند، ارائه می شود. در این راستا الگوی FRB-MIT به عنوان الگویی كه منعكس كننده دیدگاه كینزی است، و سپس الگوی St.Louis كه براساس دیدگاه پولیون استوار شده است، معرفی خواهد شد.
الگوهای كینزی
الف- نگرشی كوتاه بر مبنای نظری در الگوهای كینزی

یكی از خصوصیات الگوهای نئوكینزی، در مورد مكانیزم اثر گذاری سیاستهای پولی آن است كه در این الگوها، ارتباط غیر مستقیم بین یپول و تقاضای كلی وجود دارد. به طوری كه، تیغیرات در حجم پول با ایجاد تغییرات در سطح نرخ بهره، منجر به نوسان و واكنش در تقاضای كل می گردد.

دانلود مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:28
برچسب‌ها : مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساكن بودن) ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 162

تخمین مدل و استنتاج آماری

تحقیق تخمین مدل و استنتاج آماری در 22 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود تخمین مدل و استنتاج آماری

تخمین مدل و استنتاج آماری
دانلود تحقیق تخمین مدل و استنتاج آماری
دانلود مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری
تحقیق تخمین مدل و استنتاج آماری
مقاله تخمین مدل و استنتاج آماری
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdoc
حجم فایل53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل22

تحقیق تخمین مدل و استنتاج آماری در 22 صفحه word  قابل ویرایش با فرمت doc

 

تخمین مدل و استنتاج آماری

 

بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی

 

قبل از تخمین مدل، به بررسی ایستایی می پردازیم. می توان چنین تلقی نمود كه هر سری زمانی توسط یك فرآیند تصادفی تولید شده است. داده های مربوط به این سری زمانی در واقع یك مصداق از فرآیند تصادفی زیر ساختی است. وجه تمایز بین (فرآیند تصادفی) و یك (مصداق) از آن، همانند تمایز بین جامعه و نمونه در داده های مقطعی است. درست همانطوری كه اطلاعات مربوط به نمونه را برای استنباطی در مورد جامعه آماری مورد استفاده قرار می دهیم، در تحلیل سریهای زمانی از مصداق برای استنباطی در مورد فرآیند تصادفی زیر ساختی استفاده می كنیم. نوعی از فرآیندهای تصادفی كه مورد توجه بسیار زیاد تحلیل گران سریهای زمانی قرار گرفته است فرآیندهای تصادفی ایستا می باشد.

 

برای تاكید بیشتر تعریف ایستایی، فرض كنید Yt یك سری زمانی تصادفی با ویژگیهای زیر است:

 

(1)  میانگین

 

(2) واریانس :

 

(3) كوواریانس :

 

(4) ضریب همبستگی :

 

كه در آن میانگین ، واریانس  كوواریانس  (كوواریانس بین دو مقدار Y كه K دوره با یكدیگر فاصله دارند، یعنی كوواریانس بین Yt و Yt-k) و ضریب همبستگی  مقادیر ثابتی هستند كه به زمان t بستگی ندارند.

 

اكنون تصور كنید مقاطع زمانی را عوض كنیم به این ترتیب كه Y از Yt به Yt-k تغییر یابد. حال اگر میانگین، واریانس، كوواریانس و ضریب همبستگی Y تغییری نكرد، می توان گفت كه متغیر سری زمانی ایستا است. بنابراین بطور خلاصه می توان چنین گفت كه یك سری زمانی وقتی ساكن است كه میانگین، واریانس، كوواریانس و در نتیجه ضریب همبستگی آن در طول زمان ثابت باقی بماند و مهم نباشد كه در چه مقطعی از زمان این شاخص ها را محاسبه می كنیم. این شرایط تضمین می كند كه رفتار یك سری زمانی، در هر مقطع متفاوتی از زمان، همانند می باشد.

 

آزمون ساكن بودن از طریق نمودار همبستگی و ریشه واحد

 

یك آزمون ساده برای ساكن بودن براساس تابع خود همبستگی (ACF) می باشد. (ACF) در وقفه k با  نشان داده می شود و بصورت زیر تعریف می گردد.

 

 

 

از آنجاییكه كوواریانس و واریانس، هر دو با واحدهای یكسانی اندازه گیری می‌شوند،  یك عدد بدون واحد یا خالص است.  به مانند دیگر ضرایب همبستگی، بین (1-) و (1+) قرار دارد. اگر  را در مقابل K (وقفه ها) رسم نماییم، نمودار بدست آمده، نمودار همبستگی جامعه نامیده می شود. از آنجایی كه عملاً تنها یك تحقق واقعی (یعنی یك نمونه) از یك فرآیند تصادفی را داریم، بنابراین تنها می‌توانیم تابع خود همبستگی نمونه،  را بدست آوریم. برای محاسبه این تابع می‌بایست ابتدا كوواریانس نمونه در وقفه K و سپس واریانس نمونه را محاسبه نماییم.

 

 


 

فهرست مطالب:

 

بررسی ایستایی (ساكن بودن) سری های زمانی

ضریب همبستگی :

تغییرات ساختاری و آزمون ریشه واحد پرون

رگرسیون ساختگی

هم انباشتگی (هم جمعی)

- آزمون هم انباشتگی (هم جمعی)

- آزمون همگرایی جوهانسن مو جوسیلیوس

مروری بر الگوهای اقتصاد سنجی پولی

الگوهای كینزی

الف- نگرشی كوتاه بر مبنای نظری در الگوهای كینزی

ب- مروری بر الگوی FRB-MIT

 

 

 

دانلود تخمین مدل و استنتاج آماری


تاريخ : شنبه 2 آذر 1398 ساعت: 15:27
برچسب‌ها : تخمین مدل و استنتاج آماری, ,

نویسنده : شرکت نیلو گراف

بازدید : 151